Trenuri vechi, staţii noi

31 martie 2017 20:53   Național
Ultima actualizare:

La şase ani de la inaugurarea ultimelor două staţii de metrou, compania care administrează transportul în subteran în Capitală deschide alte două. Laminorului şi Străuleşti sunt ultimele staţii de pe magistrala a IV-a, care permit locuitorilor din nord să ajungă mult mai uşor în centrul oraşului.

Staţiile care au fost deschise ieri circulaţiei bat cu uşurinţă orice record în domeniul infrastructurii de transport. Au fost puse în funcţiune după aproape şase ani de lucrări, iar magistrala din care fac parte a avut nevoie de 27 de ani pentru a fi întregită. Vestea proastă e că pe toată magistrala a IV-a vor circula, deocamdată, doar trenuri vechi, de tip IVA, fabricate la Arad în urmă cu aproape 40 de ani. Pentru menţinerea lor pe linia de plutire, Metrorex le-a trecut printr-un proces de modernizare şi de adaptare la calea de rulare. 

Călătorii vor avea la dispoziţie şase garnituri, care vor sosi în staţii la interval de opt minute. Pentru a acoperi urmele lăsate de trecerea timpului, oficialii Metrorex le-au permis artiştilor să le „înnobileze” cu graffiti. 

În ciuda acestui impediment, Laminorului şi Străuleşti sunt acum cele mai moderne staţii pe care le deţine metroul din Bucureşti şi sunt dotate cu sisteme de acces de ultimă generaţie. Faţă de alte construcţii de acest fel, cele două popasuri din subteran au toalete, rampe de acces pentru persoanele cu handicap şi covoare tactile pentru nevăzători. Staţia Străuleşti este prima din „portofoliul” Metrorex care e luminată natural, graţie celor şase guri din plafon care permit soarelui să coboare în tunel. Anul viitor, staţia Eroilor 2 va deveni a doua care va beneficia de această facilitate. 

Click! spune

Construirea celor două staţii a costat 1,115 miliarde de lei. Lungimea totală a racordului Laminorului-Străuleşti este de 2,1 km, iar la capătul lui se construieşte acum un depou şi o parcare de tip park&ride (parchează şi călătoreşte). La finalizarea lor, staţia Străuleşti va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban din Capitală (metrou, transport de suprafaţă, transport auto). 

Mai multe