Tronsoane de autostradă inaugurate pe ultima sută de metri. Încă 39,3 de kilometri noi pe final de an
Vom avea tronsoane de autostradă inaugurate pe ultima sută de metri. Oficialii de la Ministerul Transporturilor dau ca sigur că vom circula pe final de an pe încă 39,3 de kilometri noi de autostradă. Iată despre ce drumuri de viteză este vorba!
Mai este doar o lună până la finele anului, iar Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a dat în folosință 23,9 km noi de autostradă.
Lucian Bode a anunțat ieri, 19 noiembrie, în cadrul inuagurării podului peste Argeș, că vor fi dați în circulație în 2020 alți 39,3km. Este vorba despre Lotul 1 Sebeș-Turda (17 km), Centura ocolitoare a Bacăului (16 km) și Râșnov-Cristian (6,3 km + drum de legătură).
”În sectorul infrastructurii rutiere de transport, în cele 12 luni de guvernare am reuşit să modernizăm peste 350 de kilometri reţea de drumuri din care 90 de kilometri de autostradă noi construiţi până la finalul anului, vor fi daţi în trafic în guvernarea Ludovic Orban. La peste 180 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare și drumuri naţionale, pentru care am emis ordinele de începere a lucrărilor au început, efectiv, în acest an şi avem peste 440 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, drumuri naţionale pentru care am semnat contractele de execuţie în acest an”, a declarat Bode.
Kilometri de autostradă dați în circulație de la începutul anului 2020
De la începutul anului și până în prezent, au mai fost dați în trafic loturile Iernut-Chețani, pe 17,9 km și Biharea-Borș, pe 6 km, ambele din Autostrada Transilvania. Asta înseamnă că România ar putea avea 63,2 km noi inaugurați în 2020.
Ieri, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a redeschis traficul pe podul de pe DN5, între Adunații Copăceni și 1 Decembrie. Lucrările au fost inuagurate cu mare fast după zece luni de întrârziere.
Ministrul Transporturilor a inuaugurat podul peste Argeș
”Aş vrea să spun din capul locului că nu este un titlu de mândrie că se dă în trafic un tronson de drum în lungime de 11,6 kilometri după şase ani de la semnarea contractului. Dăm în trafic un obiectiv care practic trebuia finalizat acum patru ani, în urma unui contract relicitat în anul 2014 şi cu ordin de începere a lucrării emis în anul 2015. Aşa cum a fost prezentat aici, acest contract a implicat lucrări de lărgire şi de modernizare a sectoarelor deteriorate din Drumul Naţional 5, ca urmare a traficului intens și lucrări la patru poduri. În cazul podului peste Argeş, de aici de la Adunaţii Copăceni, în lungime de aproape 250 de metri, proiectarea, obţinerea avizelor necesare şi execuţia variantei provizorii de circulaţie peste râul Argeş au fost foarte mult întârziate faţă de programul de execuţie iniţial, iar soluţia tehnică a fost livrată abia în luna august a anului 2018, ceea ce a amânat şi mai mult finalizarea lucrărilor conform contractului. Pe parcursul implementării proiectului au fost înregistrate extrem de multe blocaje, probleme cu exproprierile, cu relocările de utilităţi, lucrări de mutare și protejare a utilităţilor fiind foarte mult întârziate şi de faptul că unul dintre subcontractorii de utilităţi a intrat în faliment exact în perioada în care trebuia să execute acest contract, probleme diverse care au împins nepermis de mult termenul de recepţie finală şi care în mod normal trebuiau soluţionate în termenul contractual. Vreau să fie limpede pentru toată lumea: am preluat acest contract, acest proiect, în noiembrie 2019 la un stadiu fizic de 80% şi la unul financiar de 60%, iar astăzi, iată, reuşim să dăm în trafic acest obiectiv. Am schimbat total modul de lucru în cele 12 luni de guvernare în ceea ce priveşte monitorizarea proiectelor care se face în mod activ, în teren, aşa cum s-a întâmplat şi aici. Avem organizate şedinţe de lucru săptămânale cu antreprenorii pentru a identifica problemele şi soluţionarea lor rapid”, spus Bode, în prezența premierului Ludovic Orban.
Demitarul a mai anunțat că, în sfârșit, vor începe lucrările de reparații la podul de cale ferată de la Grădiștea, distrus de inundațiile din 2005 și lăsat de atunci în paragină.
Citește și: