Tu unde îți cauți job? Unii au primit oferte la coadă în magazin, în taxi sau chiar pe Tinder
Potrivit sondajelor, angajații sunt tot mai pretențioși atunci când vine vorba despre locul de munca. Vor flexibilitate, vor stabilitate și siguranță, salarii bune și vor sa lucreze cât mai mult de acasă sau de oriunde altundeva, dar nu de la birou. În condițiile date, recrutorii trebuie sa fie extrem de inventivi pentru a putea închide poziții în companii. Însă atunci când ești pasionat de ceea ce faci, când „respiri HR”, îți vin multe idei. Este și cazul Ioanei Petrea, un recrutor cu experiență, care și-a propus să dărâme, încet-încet, toate barierele din industria în care activează. Ea nu mai caută angajați doar pe canalele convenționale. I-a găsit la coada la supermarket, la școala copilului, în Uber, dar și pe Tinder.
Recrutorii au abordări noi
„Piața recrutării nu mai este demult cea fost cândva. Eu sunt recrutor din momentul în care mă dau jos din pat dimineața, până seara, când adorm cu telefonul în brațe. Pentru mine, a face recrutare, nu este un job 9-18. Cred că am început acum vreo 5 ani să îmi întind antenele și în alte zone din afara site-urilor clasice de recrutare”, explică specialistul.
Ofertă de job, în taxi
Laurențiu Stoica are 34 de ani și este unul dintre candidații pe care Ioana l-a recrutat în Uber. La un semafor, a observat că șoferul se uita pe LinkedIn. Și așa, două săptămâni mai târziu, Petru avea deja două interviuri stabilite, la două companii mari.
Un alt candidat a venit de pe Tinder, unde Ioana are cont de recrutor. Mai exact, spune, cu subiect și predicat, ce caută pe platforma de daiting. „Ioana m-a convins că face HR altfel. Acesta e și motivul pentru care, apoi, m-am conectat cu ea pe Facebook, Linkedin. M-a ajutat să-mi întregesc echipa”, spune clientul găsit pe aplicația de daiting.
Ioana Petrea este psiholog la bază și de ani de zile face lucrurile altfel, adică în stilul ei - unul care se potrivește de minune cu timpurile în care trăim. Așa se face că, recent, a lansat o colecție de cămăși și fuste destinat HR-ilor îndrăzneți și gata sa iasă din linie. Cămășile vor fi personalizate și pentru alte meserii. În România, piața locurilor de muncă a crescut cu peste 30%, din vara și până acum.