Turcii ne fac Centura în doi ani și jumătate. Iată câți bani vor!

7 mai 2018 15:25   Național
Ultima actualizare:

Traficul în București este unde adevărat coșmar. Mașinile s-au înmulțit, iar Centura nu este deloc o alternativă. Odată intrat pe ea, te blochezi cu siguranță. Doar 27,5 de kilometri sunt cu patru benzi, iar alți 17 km urmează să fie modernizați de turci.

Centura Capitalei se întinde pe 72 km, dintre care 20 au fost reabilitați și lărgiți la patru benzi în 2011, între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2.

Anul trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a mai bifat încă 7,5  km la intersecţia dintre Centura Bucureştiului cu Autostrada București-Pitești.

Practic, vorbim despre 27,5 km pe care se circulă civilizat. Pe restul, se stă bară la bară, pe o singură bandă.

CNAIR a anunțat că alți 17 urmează să fie modernizați, între Centura de Nord, de la km 52, și Centura de Sud, la km 69.

Contractul a fost atribuit consorțiului turcesc Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS cu prețul de 830.679.662,15 lei, fără TVA.

Turcii au obținut un un punctaj total de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiară și 38,25 puncte pentru componenta tehnică.

Alți 18 km vor fi lărgiți la patru benzi de către Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL, care a fost desemnată câștigătoare luna trecută.

Construcția și proiectarea lotului 3 se ridică la suma de 882.363.613,61 lei, fără TVA.

52 de km, 580 de milioane de euro

Cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură Sud vor avea o lungime de aproximativ 52 km și vor face legătura între Autostrada București-Pitești și Autostrada Soarelui. 

Întregul proiect va costa  580 de milioane de euro și va descongestiona circulației în zona de Sud a Bucureștiului.

În plus, va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan- European.

Proiectarea fiecărui lot va dura 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractelor.

Acest proiect, similar soluțiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.

Mai multe