UE vrea Bucureştiul port la Dunăre

7 iunie 2013 6:14   Național
Ultima actualizare:

Ideea are deja susţinere la Bruxelles, care pune la bătaie numai pentru canalul Dunăre-Bucureşti 1,7 miliarde de euro, potrivit stirileprotv.ro.

Regiunea se va schimba după ce râul Argeş se va transforma în canalul navigabil Dunăre-Bucureşti, iar Capitala va avea port şi ieşire la Dunăre.

Construcţia Portului din Bucureşti, un gigant din beton terminat în proporţie de 85 la sută s-a împotmolit în 1990. Aşa că nicio navă nu a ajuns la chei. Daca însă lucrările se vor termina, nivelul râului Argeş va creşte de 5-6 ori, iar în port vor putea acosta nave de transport care vor duce odată şi 600 de automobile sau nave de croazieră cu câte 100 de turişti la bord.Cum diferenţa de nivel dintre Bucureşti şi Dunăre este de peste 50 de metri, râul Argeş are nevoie şi de ecluze.Patru astfel de ecluze vor fi construite pe canalul Dunăre-Bucureşti. Navele vor intra într-o cameră specială, aceasta va fi inundată, iar ambarcaţiunea va fi ridicată cu totul la vreo 13 metri înălţime. Procesul va dura în jur de o jumătate de oră.

Experţii Comisiei Europene spun că sunt dispuşi să dea bani nu doar pentru canalul Bucureşti - Dunăre, dar şi pentru adâncirea fluviului Dunării pe teritoriul României.

Ministerul Transporturilor încă nu a stabilit când vor începe şi cât vor dura lucrările. Cert este că trebuie să se grăbească, pentru că, potrivit stirileprotv.ro, fondurile pentru aceste proiecte pot fi solicitate de la începutul anului viitor.

Mai multe