Uite ce cheltuieli inutile au făcut edilii în 2012!
2012 a fost un an de criză pentru Primăria Capitalei. Cu toate acestea, edilii au alocat bani pentru proiecte care nu au fost de nici un folos bucureştenilor.
Cea mai mare gaură în bugetul oraşului a fost produsă de o investiţie care şi-a demonstrat inutilitatea în cursul anului trecut. E vorba de pistele pentru biciclişti, în care Municipalitatea a investit circa 10 milioane de euro. Acestea au fost declarate periculoase pentru pietoni şi biciclişti şi au fost închise de Poliţia Rutieră. Pistele de biciclişti măsoară 122 km în Capitală, iar 80% din ele sunt impracticabile.
Inventarierea gropilor: 8,3 milioane de euro
Pentru a face planul de asfaltare, reprezentanţii Primăriei Capitalei au considerat că e absolut necesar să numere şi să inventarieze gropile de pe străzile aflate în subordinea Municipalităţii. Administraţia Străzilor a cheltuit aşadar 8,3 milioane de euro în 2012 pentru un raport asupra situaţiei gropilor din oraş.
Suprafaţa monitorizată a însumat 6,8 milioane mp de asfalt, iar de acest lucru s-au ocupat firmele Tecnic Consulting Engineering și Search Corporation. Dacă ar fi inventariat sesizările venite de la bucureşteni şi ar fi citit ziarul Click!, edilii ar fi aflat unde sunt gropi în Bucureşti şi nu ar mai fi fost nevoiţi să cheltuiască, inutil, atâţia bani.
Chiria sediului de lux: 3 milioane de euro
Edilii Capitalei au cheltuit 3 milioane de euro pe an, în perioada 2009-2012, pentru a plăti chiria sediului de lux în care Municipalitatea îşi desfăşoară activitatea.
La sfârşitul anului 2012, edilii au prelungit contractul de închiriere doar cu un an, în urma protestelor consilierilor. Primăria Capitalei s-a mutat în sediul din Splaiul Independenţei în 2009, din cauza stării avansate de degradare a clădirii din Bd. Elisabeta. Lucrările de refacere a acestei clădiri au fost estimate la 12 milioane de euro, dar bat pasul pe loc.
Supravegherea unor lucrări inexistente: 1,55 milioane de euro
Aceşti bani au fost alocaţi anul trecut firmei Consitrans pentru ca aceasta să supervizeze proiectarea şi execuţia lucrărilor la viitoarea străpungere Ciurel-A1, vreme de 84 de luni. Şantierul celei de-a doua ieşiri spre Autostrada Bucureşti-Piteşti, unde piatra de temelie a fost pusă în decembrie 2010, a fost blocat în perioda 2011-2012. Tot ce s-a construit aici a fost un picior al unui pod hobanat, pe Splaiul Independenţei. Pe şantier bate vântul.