Uite cum arată noul metrou!
Gata, a fost ales! Este gri metalizat, are formă pătrăţoasă, şase vagoane cu cadru din oţel inoxidabil, patru motoare şi o capacitate de 1.200 de pasageri. Este noul metrou care va începe să circule prin subteran la sfârşitul acestui an.
Ca design seamănă foarte mult cu trenurile de metrou Bombardier, cele care ne plimbă zilnic de mai bine de 12 ani. Diferenţa o fac, însă, dotările, mult mai performante, dar şi forma.
Cele vechi, fabricate de francezi, au forme rotunjite, în timp ce vagoanele noi, gândite de spanioli, sunt pătrăţoase. Imaginile cu modelul care va circula prin subteranul Capitalei au apărut pe site-ul Companiei Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), cea care urmează să fabrice trenurile.
Click! v-a prezentat în ediţia din 20 septembrie 2011 cele patru tipuri de metrouri care puteau fi alese de Metrorex. Cel care circulă la Roma seamănă cel mai mult cu modelul prezentat de CAF
„Acestea sunt concepute la cele mai înalte standarde de calitate şi de siguranţă şi sunt accesibile şi persoanelor cu handicap", spun cei de la CAF. Modelul nu a fost însă confirmat de conducerea Metrorex.
„Spaniolii vor veni să discutăm, apoi vom merge şi noi să le vedem pe viu. Până la sfârşitul lunii modelul va fi ales. Trebuie să ne grăbim pentru că până la sfârşitul anului primul tren trebuie să intre în probe", ne-a declarat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Autorităţile vor cumpăra de la CAF 16 vagoane, contra sumei de 90 de milioane de euro.
Click!spune
* trenurile vor fi dotate cu sisteme automate de protecţie; * sistem performant de informare a călătorilor;* semnalizări suplimentare acustice şi video pentru acces;* locuri pentru biciclete;* vor avea câte şase vagoane; * patru motoare care vor putea dezvolta o viteză de 80 km/h;* 1.200 de locuri şi o lungime de 114 m;* vor fi asamblate în România; * vor circula pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor;* vor fi conduse de un singur mecanic