Uite cum arătau automobilele de zi cu zi acum o jumătate de secol!
Ţi-e dor de moda automobilelor retro? Nimic mai simplu decât să faci o incursiune în lumea auto de acum 50 de ani.
Perioada coafurilor ciudate si a fustelor mini pare sa isi fi pus amprenta si pe industria auto din anii '50 - '60, designul masinilor in voga de atunci amintind intrucatva de tendintele modei. Iata ce autoturisme puteai gasi pe strazi in urma cu o jumatate de veac.
Americanii s-au dovedit intodeauna inventivi cand a venit vorba de masini. Asa ca inchiderea uzinelor Studebaker, de pe 20 decembrie 1963, a deschis o noua piata pentru mai micile ateliere ce asamblau autoturisme. Astfel, pe coupe-ul sport Studebaker Avanti, mai noua firma Avanti Motor Company a inceput sa asambleze componente disparate ramase in interiorul fabricii. Ulterior, piesele au fost inlocuite de componente GM si Ford.
Seriile Avanti I si II au fost produse pana la mijlocul anilor '80.
Nemtii au reusit sa reia productia masinilor Opel abia la opt ani dupa sfarsitul razboiului, primul model fiind Olympia Rekord. A stat in productie, cu patru versiuni diferite, pentru tot atatia ani.
Versiunea initiala, lansata in '53, copia stilul Chevrolet din anii respectivi, dar performantele sale erau mult sub cele ale masinii americane. Doar 39 de cai putere oferea un Olympia Rekord la vremea aceea. Pretul la care a fost vandut a variat, in functie de inflatie, de la 6.300 la 6.700 de marci germane. 136.000 de masini au fost produse in total. Variantele ulterioare au venit cu o crestere a puterea cu 5 CP, viteza maxima fiind de 120 km/h.
In total, cele patru versiuni ale Opelul-ui Olympia Rekord produse intre 1953 si 1957 s-au vandut intr-un numar de 580.000 de exemplare.
Pentru francezi, Dauphine a fost un model de succes. Si, culmea, masina s-a bucurat de apreciere inclusiv in Statele Unite si Canada, in ciuda reticentei manifestate pe atunci de soferii de peste ocean in adoptarea automobilelor europene.
Intre 1956 si 1958, francezii au reusit sa exporte peste 25.000 de Renault Dauphine Caravelle, fiind opriti din cucerirea pietei americane doar de invazia Volkswagen. In Franta, Dauphine a continuat sa faca legea pana in 1967, cand modelul a fost scos din productie. Atuurile masinii au constat in motorul economic si designul atragator.
In cei 11 ani de productie, peste 2 milioane de exemplare au fost vandute in total. Printre versiunile disponibile se numara versiunea sport Renault Dauphine Gordini, varianta de lux Ondine, modelul de curse Dauphine 1093 si decapotabila Caravelle / Florida, care a prins surprinzator de bine pe piata americana.
Vezi galerie foto şi cum arătau şi alte automobile acum o jumătate de secol.