Uite la ce întrebări vei răspunde la recensământ!

25 septembrie 2011 13:31   Național
Ultima actualizare:

Se apropie Recensământul Populaţiei şi al Locuinţelor. În perioada 20-31 octombrie la uşa ta va veni un recen­­zor care îţi va pune o serie de întrebări. Nu te alarma!Totul durează jumătate de oră, sunt chestionare simple, iar datele sunt confidenţiale. Vergil Voineagu, preşedintele Institutului Naţional de Statistică, ne spune la ce întrebări va trebui să răspundem.

În primul rând, înaintea perioadei de recensământ, recenzorul îţi va face o vizită la domiciliu. Acum veţi stabili de comun acord o zi şi un interval orar în care acesta va reveni pentru a-ţi lua declaraţiile.

Iată câteva dintre punctele principale care se regăsesc în chestionare:

Numărul persoanelor din locuinţă - Pe lângă numărul persoanelor din locuinţă se va specifica şi numărul persoanelor prezente, temporar absente, plecate pentru o perioadă îndelungată şi temporar prezente.

Poziţia locuinţei în clădire - Trebuie să menţionezi că locuinţa ta se află la subsol, demisol, parter, mezanin, mansardă sau, dacă locuieşti la etaj, trebuie să menţionezi numărul acestuia.

De asemenea, vor fi întrebări despre numărul camerelor de locuit din casa ta şi suprafaţa acestora, despre instalaţia de alimentare cu apă, instalaţia de canalizare, instalaţia electrică, modul de încălzire al locuinţei, reabilitarea termică etc.

Gradul de rudenie cu proprietarul locuinţei - Persoana chestionată trebuie să declare care este gradul de rudenie cu proprietarul locuinţei: soţ, soţie, fiu, fiică, nepot, tată, mamă, frate, soră, bunică, bunic, socru, soacră etc.

Persoanele plecate pentru o perioadă îndelungată - Fie că este vorba despre fiica sau fiul tău, despre soţie sau soţ, eşti obligat să le furnizezi numele şi datele personale. De asemenea, trebuie să declari persoanele care sunt temporar prezente la tine în casă.

Persoanele plecate în străinătate - Va trebui să dai codul numeric personal al acestora, să spui care este ţara în care persoana este plecată, de când este plecată şi dacă în străinătate aceasta lucrează. În cazul în care lucrează, eşti obligat să spui domeniul.

De asemenea, trebuie să menţionezi dacă persoana respectivă trimite bani familiei tale.

Nu răspunzi corect? Primeşti amendă până la 5.000 de lei

Mai sunt trei săptămâni până la recensământul populaţiei. În 20 octombrie, 120.000 de recenzori împânzesc ţara pentru a culege informaţii despre români. Acţiunea se încheie în 31 octombrie. Iată câteva informaţii importante.

Legea spune că toate persoanele au obligaţia să răspundă întrebărilor, iar pentru cazuri contrarii, de refuz, sunt prevăzute amenzi contravenţionale între 2.000 şi 5.000 de lei, informează Institutul Naţional de Statistică.

Cetăţeanul nu e obligat să primească recenzorul în casă, iar acesta nu trebuie să ceară ori să insiste să intre în locuinţe.

Recenzorul are obligaţia să facă o vizită înaintea perioadei de recensământ şi să stabilească de comun acord o dată şi o oră fixă, pentru realizarea declaraţiei.

Datele comunicate vor rămâne confidenţiale.

Recenzorii vor avea o legitimaţie şi o geantă specială şi nu au voie să solicite nici un document de la cetăţean.

 Nu vor fi puse întrebări despre politică sau partide.

 Date despre cei care lucrează în străinătate ori au plecat definitiv vor fi solicitate vecinilor, de la primari, preoţi etc.

«Verifică legitimaţia recenzorului!»

„Fiecare recenzor are asupra sa o legitimaţie nominală emisă de Comisia Centrală pentru Recensământul Populaţiei şi al Locuinţelor. Pe legitimaţie se precizează sectorul în care e împuternicit să efectueze recenzarea, precum şi seria şi numărul actului său de identitate. Pentru evitarea oricăror riscuri ca indivizi certaţi cu legea să profite de prilejul recensământului pentru a pătrunde în locuinţe, cetăţenii sunt insistent invitaţi să solicite recenzorilor să se legitimeze".

Vine controlul? Iată ce documente trebuie să prezinte asociaţia!

În cazul unui control efectuat de reprezentanţii primăriei, preşedinţii asociaţiilor de proprietari trebuie să prezinte mai multe documente.

Specialistul Click!, Mihai Mereuţă, ne spune care sunt actele pe care le solicită autorităţile.

Încheierea judecătorească prin care s-a acordat personalitate juridică asociaţiei;

Certificatul de înregistrare fiscală;

Statutul şi acordul de asociere al asociaţiei de proprietari împreună cu anexele, precum şi procesul verbal al adunării generale de constituire;

Registrul cu procesele verbale ale asociaţiei;

Registrul cu deciziile comitetului executiv;

Registrul de corespondenţă al asociaţiei;

Registrele pentru evidenţa fondului de rulment, a fondului de reparaţii, a fondurilor speciale (de penalizări, pentru reabilitare termică, altele);

Registrele contabile obligatorii (jurnal şi inventar);

Contractele individuale de muncă ale personalului angajat al asociaţiei;

Contractele de mandat ale persoanelor alese în comitetul executiv, comisia de cenzori, care sunt retribuite;

 Fișele posturilor pentru personalul angajat al asociaţiei;

Atestatul administratorului;

Contractele de prestări servicii încheiate de asociaţie;

Contractele, devizele şi procesele verbale pentru lucrările efectuate de asociaţie pe proprietatea comună în anul 2011;

Contractul de execuţie a lucrării de reabilitare termică a blocului, procesul verbal de recepţie a lucrărilor;

Listele de plată întocmite în anul 2011.

Situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv la 31.12.2010 şi la 30.06.2011.

Mai multe