Ultima fiţă: pepenii cu etichetă
Dacă Dăbuleni e ţara pepenilor olteneşti, Gottlob e patria lubeniţelor bănăţene! Comuna din Timiş a găzduit, duminică şi ieri, Festivalul de Lubeniţă, iar producătorii şi-au etalat fructele dulci şi zemoase pe tarabe.
Agricultorii, care estimează în această vară o producţie de 10.000 de tone pe cele 250 de hectare cultivate ale comunei, i-au aşteptat pe muşterii cu marfă de calitate, pe care o vindeau cu 0,50 – 0,80 de bani kilogramul.
De departe, cel mai atractiv stand îi aparţine familiei Lezeu, care a cultivat şapte hectare cu pepeni. Toate lubeniţele recoltate au eticheta „Tasty melon” (pepene gustos). Ideea de a face marketing profesionist a fost a lui Alexandru, mezinului familiei Lezeu. „Lubeniţa de Gottlob are deja un nume, dar acum noi am încercat să facem brandul nostru, să ne diferenţiem un pic de ceilalţi producători. Am făcut şi un site, avem şi pagină de Facebook, stickere şi cărţi de vizită”, se laudă tânărul.
Student la Facultatea de Matematică-Informatică a Universităţii de Vest, el şi-a înfiinţat propria firmă în domeniul IT. În timpul verii, Alexandru este preocupat însă de ferma de lubeniţe a familiei. „Încercăm să le explicăm oamenilor că lubeniţa cu această etichetă este bună şi că nu trebuie să-şi facă probleme în legătură cu provenienţa mărfii”, încheie studentul.
Click spune!
Din 2014, lubeniţa de Gottlob este marcă înregistrată la OSIM şi reprezintă un brand în Timiş, Caraş-Severin şi Arad. Pepenii de Gottlob se vând şi în Austria, Ungaria, Cehia şi Germania.