Un nou sport naţional: bătăi pe reduceri la români
Intrat de puţin timp în tradiţia noastră, noul sport bătăi pe reduceri la români câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi. Deşi comercianţii români şi chiar cei care nu sunt români dar operează în România nu prea înţeleg conceptul de reduceri iată că şi la noi s-au devenit obişnuite de acum tradiţionalele bătăi pe reduceri la români.
Bătăi pe reduceri la români, efectul sărăciei şi al neajunsurilor
Dacă în ţările cu economii sănătoase reduceri înseamnă scăderi de preţuri din ce în ce mai puternice la noi este obiceiul de a dubla “preţul vechi” aşa încât, noul preţ, care este de fapt acelaşi sau insignifiant redus, să pară mai mic.
Acest lucru, împreună cu sărăcia şi neajunsurile în care se zbate majoritatea populaţiei fac ca atunci când reducrerile au loc cu adevărat să avem de-a face cu adevărate bătăi pe reduceri la români.
La deschiderea unor noi magazine sau la relansarea unor branduri mai vechi au loc reduceri dau naştere la bătăi pe reduceri la români. Două sticle de ulei, nişte tigăi obosite de care poate nici nu au nevoie, poate nişte scule de care nu se vor volosi niciodată, articole care poate cândva ne vor fi de folos.
Dacă oriunde în lume Black Friday, sau “Vinerea neagră” are loc pentru ca magazinele să scape de tot ce au pe stoc şi în felul acesta să aibe condiţii contabile şi de spaţiu pentru o reîmprospătare serioasă a stocurilor în aşteptarea Sărbătorilor de iarnă, la noi, în aşteptarea vinerii negre se fac provizii serioase şi suplimentări de stocuri doar pentru că în acele zile se vinde mai mult, mult mai mult!
Bătăi pe reduceri la români, pentru lucruri care nu ne trebuiesc
Pate că dacă nu ar fi de plâns, ar fi de râs. Când ne uităm la ştirile care ne vin de peste ocean, cu oameni care-şi rup hainele de pe ei pentru a pune mâna pe un produs pe care şi-l doresc, noi avem bătăi pe reduceri la români, pentru lucruri care nu ne trebuiesc, care doar ne-ar putea fi de folos.