Ura! Au reînceput lucrările la autostradă
Ca la noi la nimeni! Autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost dată în circulaţie de aproape un an, însă, şi acum, se termină pe Centura Capitalei. Ca să lege şoseaua de viteză de Bucureşti ar mai trebui finalizaţi încă 6,5 km. După câteva luni în care lucrările au fost stopate, muncitorii s-au reapucat de treabă.
În iulie 2012, A3- Bucureşti-Ploieşti- a fost inaugurată cu mare pompă. Premierul Victor Ponta a tăiat panglica, deşi drumul se termina după 57 km, fix pe Centura Capitalei, în Ştefăneşti, la 15-20 km depărtare de Bucureşti, pe un drum ocolitor.
Lucrările la pasajul peste Centura Capitalei sunt aproape gata
Muncitorii pregătesc drumul pentru asfaltare
Aceeaşi problemă există şi azi, după aproape un an, deşi autorităţile promiseseră atunci că A3 va intra în Capitală la sfârşitul anului 2012. Asta nu doar că nu s-a întâmplat, dar lucrările au fost oprite din luna octombrie, din lipsă de bani.
Se montează tuburi pentru ca viitorul pod de la str.Popasului să nu fie inundat
După şase luni de stat degeaba, muncitorii s-au reapucat de treabă. Lucrează la pasajul care trece peste Şoseaua de Centură, dar şi în zona străzii Popasului, unde au turnat deja asfalt pe o porţiune de câţiva zeci de metri şi au demarat lucrările la un pod nou. „Ne-am apucat de treabă de vreo două luni, după ce am primit nişte bani de la Guvern.
Suma nu acoperă cheltuielile, ci doar o parte din datoriile pe anul trecut, pe care statul le are la noi", ne-a precizat un reprezentat al firmei Pizzarotti, cea care construieşte ultima bucată din A3.
Şefii din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale s-au lăudat în urmă cu o săptămână că cei 6,5 km de autostradă rămaşi vor fi gata până la sfârşitul anului. Nu de aceeaşi părere este, însă, şi constructorul, care spune că şantierul se va termina abia în primăvara lui 2014.
O altă lucrare de anvergură a fost începută şi sistată la sfârşitul anului trecut, tot din lipsă de bani. Este vorba despre Magistrala 5 de metrou: Eroilor-Drumul Taberei.
Guvernul a tăiat la jumătate fondurile pentru M 5, astfel că cele patru firme care construiesc au refuzat să mai lucreze pe datorie. După mai bine de jumătate de an, două dintre societăţi, Max Bögl şi Tehnologioca Radion , au reînceput lucrările la staţiile Valea Ialomiţei şi Romancierilor, după ce au primit o fărmâ de bani. „Fac asta pentru populaţie.
Staţia Romancierilor
Trebuia să umble la utilităţile din zonă, dar dacă nu s-ar fi apucat, la iarnă, locuitorii din Cartierul Drumul Taberei ar fi rămas fără căldură", ne-a explicat Dan Trifu, consultat Metorex. La ultima ordonanţă de Guvern, cele patru societăţi au primit 95 de milioane de lei, în contextul în care doar la Astaldi statul are de plătit o datorie de 50 de milioane de euro.
A3, tronsonul Petricani – Centură