Urcaţi în vagoane, porneşte Mocăniţa!
Sătui de ambuteiajele din trafic, de aglomeraţia din tramvaie sau de zgomotul asurzitor de la metrou, ce-aţi zice dacă v-aţi întoarce în timp cu o sută de ani şi v-aţi plimba cu Mocăniţa? Şi nu oriunde, ci în Bucureşti. Unde mai pui că e şi gratis.
„Istoria ţării nu se poate scrie fără istoria căilor ferate române!” Acesta este mesajul care te întâmpină la intrarea în Muzeul Căilor Ferate Române. Dacă eşti pasionat de trenuri sau trenuleţe, săptămâna aceasta e musai să tragi o fugă la muzeu. Azi se împlinesc 75 de ani de la înfiinţarea acestuia, iar ceferiştii au pregătit o serie de surprize pentru bucureşteni. În piaţa din faţa Muzeului Ceferiştilor te va întâmpina un tren de epocă, desprins parcă din poveste.
Mocăniţa, care-şi pufăie aburul prin munţi, a poposit vreme de o săptămână şi-n Capitală. Proaspăt lustruită, locomotiva cu trei vagoane adusă tocmai din Brad (Hunedoara) îi aşteaptă pe doritori la o plimbare de neuitat.
Mocăniţa este un tren de linie îngustă şi care circulă în regiunile de munte
Din păcate, una scurtă, dar gratuită. Ea va circula, până duminică inclusiv, între 9.00 şi 17.00, pe o distanţă de aproximativ 150 de metri, pe platoul dintre Muzeul CFR şi gura de metrou Basarab. Muncitorii au lucrat două zile la construcţia căii ferate înguste pe care Mocăniţa îşi va plimba călătorii.
Locomotiva datează din 1917 şi a fost fabricată la München. Viteza maximă pe care o poate atinge e de 15 km pe oră, iar în cele trei vagoane încap maximum 80 de persoane.
Cel mai vechi tren din România, admirat în Gara de Nord
Pasionații de istorie feroviară vor putea admira în Gara de Nord o expoziție de material rulant de epocă și trenul cu locomotiva cu abur “Călugăreni”, care va gara la linia 14. Tot până duminică, trenul, fabricat în 1869, va face două trasee dus-întors între Gara de Nord și Gara Regală Băneasa. Biletele se vor elibera gratuit, însă doritorii vor fi nevoiţi să-şi rezerve biletele.