Vasile Dâncu: ”Johan Kobborg nu poate înțelege cum ne-a transformat comunismul”
Vicepremierul Vasile Dâncu s-a întâlnit ieri cu angajații Operei Naționale București (ONB) și cu o delegație condusă de Johan Kobbor și Alina Cojocaru. Demnitarul a încercat să medieze scandalul dintre cele două tabere care a dus la anularea mai multor spectacole.
În faţa lui Vasile Dâncu, protestatarii au contestat managementul fostei conduceri şi au cerut ca în fruntea Operei să fie instalaţi Tiberiu Soare şi Vlad Conta.
Pe de altă parte, balerina Alina Cojocaru şi Johan Kobborg, director artistic al trupei de balet de la ONB, sunt de altă părere.
Cu atât mai mult cu ei se regăsesc pe o listă a persoanelor non grata în instituţie și nu mai au voie să intre în clădire începând din 25 aprilie.
”Cei dintâi au invocat nevoia de previzibilitate, de repertoriu stabil și management performant, în timp ce delegația condusă de Kobborg-Cojocaru mizează pe competiție permanentă, criterii de performanță, inovație și schimbare. Johan Kobborg, un mare artist contemporan, nu are cum să înțeleagă cum ne-a transformat perioada comunistă li ce efecte se prelungesc până acum. Este nevoie de o decizie pe termen scurt, pentru a curma criza, și de un proiect pe termen mediu și lung. Cred că o instituție de repertoriu, așa cum își doresc angajații revoltați, cum poate fi opera națională, nu trebuie să excludă deschiderea spre proiecte ambițioase, care să aducă plusvaloare si circulație internațională. Un manager curajos si un proiect inteligent nu cred ca trebuie să elimine neapărat vreuna dintre tendințe, chiar dacă multă lume crede acum că varianta radicală este cea mai bună. Dar despre asta vor vorbi și decide specialiștii”, a postat vicepremierul pe pagina sa de Fabecook.
Acestea le-a promis angajaților că va trimite corpul de control la Operă.
Scandalul a izbucnit a pornit la începutul acestei luni, când un nou director general interimar, Tiberiu Soare, a preluat conducerea Operei Naționale.
Imediat l-a demis din funcția de director artistic al baletului pe Johan Kobborg, pe motiv că din punct de vedere tehnic poziția de director artistic în structura sa administrativă.
Acesta s-a simțit dat la o parte, mai ales că, spunea el, a venit cu mulți bani de acasă pentru a pune în scenă spectacole de succes.