Vrei un salariu de 10.000 lei? Angajază-te consultant fiscal!
De când se discută despre noul mod de impozitare pe venitul global, s-a pus întrebarea: cine va calcula toate sumele datorate? Consultanții fiscali, spun guvernanții care recunosc, totuși, că încă nu știu de unde să adune circa 35.000 de oameni specializați.
Cine ne va ajuta să completăm declarațiile de venituri pe gospodărie care vor deveni obligatorii de la 1 ianuarie 2018? Ne trebuie circa 35.000 de consultanți fiscali și vor putea fi plătiți cu până la 10.000 lei pe lună, a spus ministrul de finanțe, Viorel Ștefan, la Antena 3. Demnitarul a precizat că aceștia ar urma să fie selecționați de la ANAF și de la Ministerul de Finanțe.
Consultantul fiscal va oferi contribuabililor asistenţă în permanentă, precum medicul de familie, în cadrul noului sistemului de impozitare pe gospodărie, care ar trebui să între în vigoarea din 1 ianuarie 2018, a declarat ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan, la Digi24.
Însă, Bogdan Stan, preşedintele ANAF, a spus săptămâna trecută că la acest moment legislaţia în vigoare nu permite angajaţilor ANAF să ofere şi servicii de consultanţă şi oricum Fiscul deja are cu 3.000 de oameni mai puţin decât ar avea nevoie. Mai exact, acum ANAF are 25.000 de angajaţi, nu 30.000, cum susţinea ministrul de Finanţe. Că să nu mai vorbim că iniţial se estimase că aceşti consultanţi fiscali ar trebui să fie în număr de 35.000, aşa că întreg personalul Fiscului nu ar fi de ajuns.
Întrebat de declaraţia să potrivit căreia ar fi nevoie de circa 35.000 de consultanţi fiscali care să-i ajute pe români să întocmească declaraţiile fiscale, care ar putea fi plătiţi chiar şi cu 10.000 de lei, ministrul finanţelor a spus că a fost o estimare fără un calcul în spate: ”Suntem în faza în care vorbim despre descrierea unui concept. Nu avem toate elementele privind toate detaliile, dar pe un calcul grosier noi am spus că dacă sunt 7,5 milioane de gospodării în România şi un consultant fiscal ar putea să asiste 200 de gospodării, în medie, am ajunge la 35.000 de consultanţi fiscali. Deci va fi o profesie liberală. Va avea că opţiune să se formeze că şi consultant fiscal şi, că să existe o motivaţie în această opţiune, m-am gândit că un onorariu de 10.000 de lei pe lună ar fi o motivaţie suficientă.”
Click! spune
Angajaţii din România vor depune prima declaraţie de venit în cadrul noului sistemului de impozitare pe gospodărie în dată de 1 mai 2019, în contextul în care acest sistem ar trebui să între în vigoare din 1 ianuarie 2018, a mai declarat duminică ministrul finanţelor.
Cum devin consultant fiscal
Pentru atribuirea calităţii de Consultant Fiscal, persoanele fizice trebuie să promoveze un examen care se organizează de Camera Consultanţilor Fiscali în baza unui regulament aprobat de Consiliul Superior.
În vederea înscrierii la examen cadidatii persoane fizice sunt obligate să îndeplinească cumulativ umătoarele condiţii:a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;b) să aibă o experienţă profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activităţi:b1) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale;b2) administrare fiscală;b3) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile;b4) activitate financiar-contabila;b5) activitate didactică universitară în domeniul finanţelor publice, fiscalitate, politici fiscale şi bugetare, contabilitate financiară, finanţele instituţiilor publice;b6) activitate de consultant fiscal asistent;c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplină financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la lit. b);d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;Dosarul de înscriere se depune sau se transmite prin servicii poştale cu confirmare de primire, la Camera Consultanţilor Fiscali, şi va conţine documentele :a) cererea de înscriere la examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal;b) curriculum vitae;c) diplomă de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;d) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;e) actul de identitate, în copie;f) certificatul de cazier judiciar;g) certificatul de cazier fiscal;h) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;i)trei fotografii 2/3 cm.La depunerea documentelor candidatul plăteşte în contul Camerei Consultanţilor Fiscali taxa pentru înscrierea la examen.Nivelul taxei se stabileşte prin hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali.