YouTube atacă televiziunea «clasică». Cine câştigă?

4 decembrie 2011 19:46   Național
Ultima actualizare:

YouTube şi-a schimbat joi designul şi, pe lângă modificările grafice, mesajul transmis este clar: site-ul încearcă să se axeze pe canale şi pe conţinut de calitate, lovind direct în televiziunea tradiţională.

În noua aşezare a paginii de start, canalele ocupă cea mai mare coloană. Filmuleţele recomandate stau în dreapta, iar în stânga este profilul utilizatorului şi alte canale populare, scrie Reuters. În plus, Google încearcă o mai bună integrare a serviciilor cu reţelele de socializare. Pentru acest lucru, ei au făcut şi un compromis: au introdus posibilitatea de înregistrare cu profilul de Facebook, nu numai cu cel de Google+.

Schimbarea, cea mai mare de când Google a achiziţionat YouTube în 2006, vine împreună cu o investiţie în dezvoltarea unor noi canale. Potrivit presei britanice, 100 de noi canale destinate unor celebrităţi vor apărea în curând. Fiecare va costa Google 3,71 milioane de euro, reprezentanţii companiei semnând deja contracte cu Jay-Z, Madonna şi Ashton Kutcher.

Această schimbare de strategie încearcă să fidelizeze utilizatorii. Prin oferirea de canale specializate, ei ar putea să zăbovească mai mult pe site. Astfel, YouTube şi-ar putea recupera investiţia mare prin veniturile crescute din publicitate. Până acum însă, cumpărătorii de spaţiu publicitar nu au dorit să se asocieze cu diversitatea de filmuleţe de pe YouTube, deşi traficul pe site este imens, aproape trei miliarde de video-uri fiind vizualizate zilnic.

Spre deosebire de televiziunea clasică, YouTube atrage vizitatorii mai uşor prin intermediul internetului şi prin dezvoltarea reţelelor de socializare, numărul de vizitatori pe care-i au cele mai populare filmuleţe de pe site fiind mult mai mare decât audienţele maxime ale televiziunilor americane.

Astfel, cel mai urmărit program din istorie în Statele Unite a fost finala campionatului de fotbal american din 2011, Super Bowl, care a strâns 111 milioane de telespectatori în faţa televizoarelor. Însă, dacă am compara acestă cifră cu cele mai vizionate video-uri de pe YouTube, chiar dacă vorbim de un show în direct şi nu unul înregistrat, Super Bowl s-ar clasa pe locul 83 în topul celor mai populare clipuri de pe site. 

Pe pagina de critici şi sugestii lansată de Google, oamenii s-au înghesuit să desfiinţeze noul design. Un utilizator a spus că „noul aspect este îngrozitor. Pagina de start este practic inutilizabilă. Nu-mi pasă de video-urile recomandate, pentru că nu mă interesează. Canalele la care sunt înregistrat sunt afişate într-o singură coloană, iar prima pagină este de vreo zece ori mai lungă decât înainte".

Utilizatorii mai sunt nemulţumiţi şi de faptul că YouTube pare acum realizat special pentru dispozitivele mobile.

„Mulţumesc pentru că aţi făcut site-ul mult mai uşor de folosit pe telefoanele mobile şi atât de urât pentru persoanele care chiar folosesc un calculator", a spus o comentatoare. De asemenea, oamenii sunt nemulţumiţi şi că nu pot elimina clipuri de pe pagina principală.

Citeşte mai multe amănunte pe adevarul.ro

Mai multe