Ne-am dat cu Duster prin toată ţara
Impozant, spaţios şi pregătit de drum. Aşa au perceput cei trei reporteri Click! din Galaţi, Bucureşti şi Buzău noua creaţie a fabricii de la Mioveni, “jeep-ul “Duster, pe care l-au testat în premieră ieri.
Prima impresie pe care o ai în momentul în care vezi noua Dacie: ceva cu totul nou. Botul agresiv, marginile rotunjite şi spatele care se termină brusc aduc un aer sportiv maşinii de teren.
Cu două zile înainte ca şoferii să poată testa capacitatea noului SUV, reporterii Click! au încercat varianta de motorizare Diesel de 85 de cai putere, cu tracţiune pe faţă, 4X2.
La interior, maşina are consola de bord, preluată de la Logan, mult mai stilizată, casetofonul poate fi controlat de la volan, iar scaunele din faţă au scăpat de vechea rotiţă, aceasta fiind înlocuită cu un mâner din plastic.
Garda la sol de peste 20 de centimetri este perfectă pentru a te cocoţa pe borduri sau pentru a ieşi liniştit din gropi
Cu toate că are ceva dimensiuni, Duster nu e greu de condus de către femei, datorită poziţiei înalte în scaun, dar şi a uşurinţei cu care se mişcă volanul.
Cutia de viteze răspunde imediat comenzilor, iar vitezele se schimbă foarte uşor. Cea mai plăcută surpriză o ai în momentul în care încerci să forţezi puţin motorul şi demarezi în trombă.
În portabagajul de 475 litri poţi să dormi foarte confortabil
Între 15 şi 18 aprilie, în fiecare reprezentanţă Dacia are loc „Operaţiunea Porţi Deschise", unde clienţii vor putea conduce Dusterul.
„Avem deja sute de oameni care s-au înscris la testele de la sfârşitul săptămânii. Mulţi vor doar să o vadă, iar alţii să se hotărască dacă o cumpără sau nu", ne-a spus Marius Bocşa, director de marketing Auto Cobălcescu.
Puncte forte:
-plastic mai bun decât la Logan-cutie de viteze în şase trepte pentru 4x4-izolare fonică bună-comenzi audio pe volan-poziţie înaltă la condus
Puncte slabe:
-vizibilitate scăzută prin luneta spate-lipsa ESP-ului la 4x2-probleme din cauza dimensiunii în spaţii înguste-bancheta spate rabatabilă doar 1/1-doar trei variante de motorizare şi doar două pentru varianta 4x4-tablou de bord puţin diferit de Logan si Sandero-portbagaj mai mic la 4x4 decât la 4x2
Bucureşti
Am mers cu noua Dacie câţiva kilometri, prin traficul de coşmar al Bucureştiului. Versiunea cu tracţiune pe faţă s-a comportat minunat, iar poziţia înaltă la valon oferă o vizibilitate foarte bună. Motorul Diesel de 85 CP a fost suficient să ne strecurăm, în viteză, prin intersecţii.
Buzău
Dusterul Brun Cajou testat la Buzău a fost la fel de nărăvaş la fel ca celelalte. Cu toate că ne-am plimbat doar puţin în jurul reprezentanţei, a fost de ajuns să ne dăm seama ce poate „Prăfuitorul". Motorul Diesel abia se aude, iar în interior te simţi ca acasă.