Opresc circulaţia la metrou!
"În discuţiile avute cu reprezentaţii conducerii Metrorex, pentru încheierea unui contract colectiv de muncă începând cu data de 1 noiembrie, aceştia au venit cu un mandat în care se spune că pot discuta despre orice, în afară de drepturi salariale şi finanţări. Am declanşat conflictul de muncă deoarece constituţia prevede obligativitatea negocierilor pentru drepturi salariale, iar administraţia ne pune în imposibilitatea de a face acest lucru", a explicat Rădoi.
Acesta a precizat că Ministerul Finanţelor a trimis o solicitare administraţiei să se încadreze într-o majorare salarială de 6,5 la sută pe 2009, deşi creşterea iniţială obţinută era de 23 la sută.
"Domnul Pogea vrea ca indicatorii de performanţă ai Metroului, care au crescut cu 33 la sută în acest an, să nu fie luaţi în seamă la salarizare. Ori, metroul a ajuns să transporte 650.000 de călători pe zi, în condiţiile în care avem uneori şi 2.000 de oameni pe garnitură, staţii mai multe şi acelaşi număr de angajaţi. Având în vedere că ar mai trebui angajaţi încă 500 de oameni pentru asigurarea siguranţei circulaţiei, noi cerem majorarea salariilor cu circa 26,5 la sută pentru anul 2010, adică 20 la sută creşteri de productivitate şi 6,5 la sută armonizat cu inflaţia", a mai spus Rădoi.
În total, la Metrou sunt circa 5.000 de angajaţi, 4.320 la Metrorex şi 500 la Alstom, care asigura mentenanţa metroului bucureştean.