Cea mai mare greşeală pe care o facem când cumpărăm cadouri de Crăciun

15 decembrie 2013 15:15   Actualitate
Ultima actualizare:

Un nou studiu realizat în Statele Unite ale Americii, cu privire la comportamentul oamenilor în perioada sărbătorilor de iarnă, a conchis că toată lumea face aceeaşi greşeală în momentul în care cumpără cadouri.

Astfel, se pare că toţi pierd foarte mult timp încercând să mulţumească pe toată lumea iar acest lucru are o consecinţă destul de urâtă: toţi cei care primesc cadouri de la prieteni nu sunt mulţumiţi de ele.

Cercetătorii susţin însă că dacă le-am dărui tuturor prietenilor aceleaşi cadouri, căutarea ar dura mai puţin, iar prietenii ar fi mult mai fericiţi.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Cincinnati spun că atunci când oamenii caută cadouri pentru prieteni tind să se axeze prea mult pe ideea de a cumpăra lucruri diferite pentru fiecare. Drept urmare, nu cumpără cadourile care le plac prietenilor. Cu alte cuvinte, încercând să fie grijulii, aleg cadourile greşite.

Cercetătorii americani au realizat şase experimente în care cumpărătorilor li s-a cerut să aleagă cadouri pentru o persoană sau pentru două persoane cu interese asemănătoare. Când au făcut cumpărturi pentru o singură persoană, participanţii la studiu au ales cel mai încântător cadou.

Dar, atunci când au făcut cumpărături pentru două persoane, aceştia au renunţat la cadourile frumoase în favoarea unor cadouri diferite pentru fiecare prieten în parte.

Cu cât participanţii la studiu au încercat să fie mai grijulii şi să aleagă cadouri diferite, cu atât darurile au fost mai puţin frumoase, arată această cercetare.

Mai mult decât atât, participanţii la studiu au insistat să cumpere cadouri diferite pentru persoane cu aceleaşi interese, chiar dacă li s-a spus că acestea nu se cunosc şi nu au prieteni în comun.

Astfel, de Crăciun omenii pierd foarte mult timp căutând cadouri diferite pentru prieteni şi, potrivit unor studii anterioare, aceştia au tendinţa de a supraestima preţul obiectelor cumpărate, anunţă Mediafax.

Mai multe