Reclamă mincioasă, interzisă în Marea Britanie
Procter and Gamble este acuzat că a folosit Photoshop-ul în exces pentru a modifica tenul supermodelului în vârstă de 60 de ani, îndepărtând ridurile şi cearcănele cu o simplă mişcare a mouse-ului, nicidecum prin folosirea cremei la care face referire reclama.
Astfel, "retuşul din zona ochilor le-ar putea induce consumatorilor ideea greşită că produsul care face obiectul reclamei este responsabil pentru întinerirea tenului", a fost concluzia Advertising Standards Authority (ASA), organismul care se ocupă de reglementările în domeniul publicităţii din Marea Britanie.
Cu toate acestea, ASA nu consideră că astfel de imagini le-ar putea face femeilor, mai mult rău decât să le scoată din buzunar câţiva dolari. "Imaginea unui model mai în vârstă nu are un impact negativ în ceea ce priveşte percepţia publicului ţintă asupra propriului corp". Totuşi, peste 700 de clienţi s-au plâns de reclama în cauză, invocând faptul că acest lucru dovedeşte că până şi o femeie superbă ca Twiggy are nevoie de retuşuri drastice în Photoshop pentru a fi "acceptabilă". La asta se adaugă faptul că femeile vizate de reclamă nu au avut norocul unui trai ca al supermodelului.
De altfel, experţii au demonstrat deja că imaginea perfectă a vedetelor în general duce la o serie de probleme cum ar fi depresia sau tulburările de alimentaţie, la femei si în special la fetele tinere.