Rezilierea contractului înainte de termen

4 martie 2011 14:32   Actualitate
Ultima actualizare:

*Operatorii de cablu, telefonie sau internet nu mai pot pretinde consumatorilor taxe de reziliere a contractelor, potrivit Legii nr. 161/2010.

*Astfel, puteţi da în judecată şi chiar cere despăgubiri în instanţă, în cazul în care comercianţii stipulează astfel de clauze în contract.

*Actul normativ modifică Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului şi Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, vizând crearea unui cadru legal care să reglementeze strict interdicţia comercianţilor de a stipula în contractele încheiate cu consumatorii unele clauze care să anuleze sau să limiteze dreptul la denunţare sau reziliere unilaterală.

*„Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nici o clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept.

Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale", se arată în legea menţionată.

*De asemenea, a fost completată şi anexa cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive cu cele care restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau rezilia unilateral contractul în cazurile în care comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale sau a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale.

*Legea vine în condiţiile în care majoritatea comercianţilor ce acţionează în domeniul furnizării/prestării de servicii înţeleg să impună consumatorilor clauze contractuale conform cărora pentru denunţarea unilaterală a contractului, consumatorii sunt obligaţi la achitarea unei sume de bani.

Mai multe