S-a găsit cutia neagră a elicopterului prăbuşit la Fundata. Prima ipoteză: eroarea umană
Cutia neagră, găsită în noaptea de marţi spre miercuri la locul accidentului elicopterului israelian în România, a fost transferată în Israel pentru a fi analizată.
Oficial însă, forţele aeriene susţin că iau în considerare toate posibilăţile, inclusiv ca elicopterul CH-53 Sikorsky să fi întâmpinat o problemă tehnică.
Totuşi, decizia comandantului forţelor aeriene, general-maiorul Ido Nechushtan, de a nu consemna la sol elicopterele CH-53, o decizie obişnuită atunci când se presupune că o aeronavă s-a prăbuşit din motive tehnice, sugerează că cea mai probabilă cauză este o eroare umană.
Mai citeşte: Pilotul român, mort în accidentul de elicopter, de luni, a lăsat în urmă o soţie însărcinată Echipă israeliană, trimisă în România să investigheze prăbuşirea elicopterului Un elicopter militar s-a prăbuşit în judeţul Braşov
Nechushtan l-a desemnat de generaul de brigadă în rezervă Shlomo Mashiach, un experimentat pilot de elicopter, să conducă investigaţia, din echipă făcând parte inclusiv membri ai unităţii de investigaţii a forţelor aeriene.
Potrivit surse israeliene citate de Haaretz, echipajul era format din oameni cu experientă în domeniul aviaţiei, câţiva dintre ei pilotând de mai bine de 20 de ani tipul de aeronavă care s-a prăbuşit, luni, în Munţii Bucegi. Totodată, aceleaşi surse din forţele aeriene confirmă faptul că vizibilitatea redusă poate cauza astfel de accidente grav.
Publicaţia Jerusalem Post relata, în ediţia electronică de marţi, că elicopterul armatei israeliene ar fi intrat într-un nor înainte de a se prăbuşi. Aceste informaţii vin de la căpitanul altui elicopter care zbura împreună cu cel implicat în accident. Căpitanul primului elicopter le-a spus anchetatorilor armatei israeliene că a dat instrucţiuni celui de-al doilea să se distanţeze, pentru a evita o coliziune. Ulterior, cel de-al doilea elicopter a lovit un munte.