S-au apucat să repare podul!

2 martie 2011 19:01   Actualitate
Ultima actualizare:

Veşti bune pentru bucureşteni! Podul Băneasa, despre care ziarul Click! a scris că era într-o stare avansată de degradare, a intrat, în sfârşit, în consolidare. Acum, bârnele de lemn pe care se sprijinea construcţia au fost înlocuite cu piloni metalici. În total, peste 100 de muncitori îl repară.

De când au văzut că e pe cale să se prăbuşească, autorităţile s-au pus pe treabă. Mai întâi l-au sprijinit în traverse de lemn, luate de la calea ferată, ca mai apoi să înceapă munca de-a binelea.

Acum, sub Podul Băneasa este desfăşurat un adevărat şantier. O armată de muncitori stă cocoţată pe schele pentru a consolida pasajul pe care trec zilnic mii de autoturisme.

Muncitorii au înlocuit traversele de lemn cu piloni metalici. Podul Băneasa a fost construit în anul 1987. Ultima reparaţie majoră a fost făcută în 1996

Deja s-a observat că trei sau patru piloni sunt atât de „mâncaţi" de apă, încât nu mai pot fi reparaţi. „Îi vom înlocui, ridicând podul câţiva centimetri, iar pentru asta vom folosi pompe hidraulice. Trebuie să aşteptăm expertiza tehnică, deocamdată l-am asigurat pentru a nu mai exista nici un pericol. Se lucrează non-stop", ne-a explicat şeful de şantier, Alexandru Drăgan, de la firma Tehnologica Radion, cea care se ocupă de lucrări.

Podul era la un pas să se dărâme, din cauza suprasolicitării traficului şi a fenomenului de îngheţ-dezgheţ. El a fost descoperit în starea asta de muncitorii care reabilitau calea de rulare a tramvaiului care trece chiar pe pasaj. În Bucureşti există 24 de poduri şi 9 pasaje, care nu au mai fost reparate de la construcţie.

Mai multe