A fost lansat Ghidul pacientului cu cancer în perioada pandemiei COVID-19
În contextul pandemiei de coronavirus, Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer (FABC) lansează o platformă de suport şi informare pentru pacienţii cu cancer.
Alături de Alianţa Pacienţilor Cronici din România, FABC a pus la dispoziţie un call center prin care pacienţii oncologici, unul dintre cele mai vulnerabile grupuri la infecţia cu noul coronavirus, pot primi consiliere medicală, psihologică, de nutriţie şi socială. O echipă de medici dedicată va răspunde acestor solicitări zilnic, în intervalul orar 9:00-17:00, la numărul 021 253 05 91 (tarif normal). Pentru a facilita accesul la informaţie şi mai mult, FABC le oferă pacienţilor cu cancer o serie de date esenţiale, în format digital, menite să-i ajute să se protejeze şi să obţină mai multe detalii despre accesul la tratament şi navigarea sistemului de sănătate în această perioadă complexă. Iniţiativa este susţinută de MSD România.
Printre resursele puse la dispoziţie, se numără un Ghid al pacientului cu cancer în perioada epidemiei COVID-19, un material ce răspunde celor mai frecvente întrebări primite de FABC de la pacienţii oncologici şi aparţinătorii acestora şi o harta a furnizorilor de servicii medicale în perioada stării de urgenţă.