20 de noi modalități prin care Facebook «mănâncă» internetul

19 octombrie 2015 13:50   Tehnologie
Ultima actualizare:

Facebook lucrează din greu pentru a-și menține utilizatorii mulțumiți, motiv pentru care realizează replici ale caracteristicilor anumitor aplicații (precum videoclipuri sau articole de știri) pe care le include în aplicația proprie.

Cu cât mai mult timp petreci pe rețeaua socială, cu atât mai mult Facebook reușește să îndeplinească misiunea de a sta „deschis și conectat” și cu atât mai mulți bani obține din afișarea reclamelor. Iată 20 de noi modalități prin care Facebook asimilează întregul internet, în gif-uri și imagini, potrivit thecrunch.com.

1. Ca platformă video

Facebook vrea să acapareze videoclipurile nu așa cum o face renumitul site Youtube, care îți oferă opțiunea de a vizualiza ceva anume, ci arătându-ți clipuri despre care nu știai că îți pasă.

2. Îți sugerează videoclipuri

Dacă, totuși, alegi să te uiți la ceva anume, Facebook îți va recomanda alte videoclipuri care au legătură cu cel pe care l-ai privit, pentru ca tu să continui să te uiți. Pur și simplu dai scroll în jos când primul videoclip se termină pentru a le vedea pe cele sugerate.

3. Videoclip Picture – in – Picture

Facebook nu vrea ca tu să te plictisești și să „pleci” atunci când urmărești un videoclip, așa că acum încearcă să introducă o funcționalitate picture-in-picture (imagine în imagine, n.r.) pentru ca tu să poți minimaliza un video, să îl tragi în marginea ecranului și să poți continua să te uiți pe fluxul de știri (News Feed, n.r.). Acest lucru este perfect pentru videoclipurile muzicale.

4. Articole instant

Prin faptul că îți arată articolele în interiorul propriei aplicației, Facebook elimină posibilitatea ca tu să „pleci” atunci când vrei să citești un articol de pe un anume site. Astfel, chiar și atunci când dai click pe un link care nu are nici o legătură cu Facebook, rămâi în interiorul aplicației rețelei sociale.

5. Reclame instant

Cu ajutorul aceleiași tehnologii folosite pentru articolele instant, Facebook îți arată reclame pe care dacă le accesezi, le vei vedea desfășurate tot în interiorul aplicației rețelei sociale

6. «Adaugă un link»

Dacă vrei să distribui un anumit link, Facebook te va lăsa să îl cauți în interiorul aplicației și a editorului de status, în loc să trebuiască să îl cauți individual, în browser. Astfel, riscul ca tu să fii distras de alte lucruri din browser scade semnificativ.

7. Secțiunea de subiecte populare

De ce să citești un ziar când Secțiunea de subiecte populare a Facebook îți permite să vezi cele mai noi știri în materie de politică, științe, sport sau entertainment?

8. Butonul de cumpărare

Acum nu mai trebuie să părăsești site-ul Facebook dacă vrei să cumperi ceva online. Butonul de cumpărare îți permite să achiziționezi lucruri direct din aplicație folosind cardul de credit în legătură cu rețeaua socială.

9. Shopping feed

Shopping feed sau fluxul de cumpărături își va arăta, de acum înainte, o listă cu produse asemănătoare cu cele cumpărate anterior, pentru ca tu să nu mai trebuiască să le cauți pe internet.

10. Motorul de căutare pentru cumpărături

Funcționalitatea „Caută produse”/„Search for products” este, mai nou, în competiție directă cu Google și Amazon. Aceasta îți va arăta produse pe baza a ceea ce distribuie prietenii și paginile la care ai dat like.

11. Secțiunea de magazin pe pagini

Facebook vrea ca paginile făcute pe rețeaua socială să înlocuiască site-urile pentru micile afaceri care nu își permit să le construiască. Acesta este motivul pentru care a adăugat secțiunile „Shop” și „Services”  pe paginile mobile, pentru ca magazinele să primească și bani, nu doar like-uri.

12. On This Day

Funcționalitatea „On This Day” este, de fapt, un fel de clonă a unei aplicații numite TimeHop. Aceasta îți acordă posibilitatea de a „face un salt înapoi în timp”, prin faptul că îți arată poze sau diferite lucruri publicate de tine într-o anumită zi din trecut. Spre exemplu, dacă publici o fotografie la data de 19 octombrie și ai mai publicat una anul trecut în aceeași zi, Facebook îți va arăta postarea făcută de tine și îți va oferi posibilitatea să îți distribui amintirea.

13. Facebook Doodle

De-acum înainte, Facebook îți permite să desenezi pe fotografiile pe care vrei să le publici. Această funcționalitate a fost adusă de aplicația Snapchat, una dintre cele mai mare rivale ale aplicației rețelei sociale.

14. Facebook Notes

Facebook și-a îmbunătățit funcționalitatea „Notes”, care îți permite să publici mesaje mai lungi, specifice postărilor pe blog.

15. Facebook Live

Funcționalitatea Facebook Live permite anumitor utilizatori să transmită imagini în direct. Aceasta seamănă perfect cu cea a aplicației Periscope, însă compania rețelei sociale va permite numai jurnaliștilor și celebrităților să folosească această funcție, pentru a nu-și plictisi utilizatorii.

16. Grupurile «de vânzare»

Facebook le permite utilizatorilor să organizeze grupuri de vânzare/cumpărare, asemănătoare cu site-urile specializate în acest domeniu. Astfel, pe rețeaua socială ai ocazia de a cunoaște mai bine persoanele de la care cumperi sau cărora le vinzi anumitor obiecte.

17. Apelurile Video

Dacă deja trimiți mesaje prin aplicația Facebook Messenger, de ce să folosești o altă aplicație pentru apeluri video. Messenger își păstrează utilizatorii în interiorul „ecosistemului” Facebook pentru a le putea arăta reclame în orice alt loc.

18. Asistentul personal Facebook

Prin aplicația Facebook Messenger vei putea comunica cu „M”, un hibrid uman, asistent personal care folosește inteligența artificială. Îl poți folosi pentru a îți rezolva anumite dileme fără să intri pe Google.

19. Plățile pe Messenger

Acum îți poți plăti prietenii direct de pe Facebook în loc să utilizezi aplicații speciale pentru acest lucru, cum este Venmo.

20. Poți trimite GIF-uri

După cum, probabil, ai observat, acum poți trimite GIF-uri pe Facebook Messenger, adică acele imagini animate. Pentru ca utilizatorul să nu părăsească site-ul în căutarea de astfel de imagini, compania a introdus această funcționalitate în interiorul rețelei sociale. Prin aceasta, Facebook încearcă să sublinieze și faptul că Facebook Messenger este mult mai bună decât aplicația pentru SMS-uri din telefon.

Bonus: 21. Încearcă să înlocuiască internetul

Acum, Facebook încearcă să înlocuiască întregul World Wide Web. Una dintre dovezi este faptul că a introdus o funcționalitate prin care site-ul suportă videoclipuri sub formă de realitate virtuală filmate la 360 de grade.

Mai multe