Cum a ajuns Black Friday să fie cu totul altceva în România decât e în State

14 noiembrie 2014 18:55   Tehnologie
Ultima actualizare:

Black Friday se derulează pentru a patra oară în România anul acesta. eMAG a dat startul, apoi au început și alte magazine. Tot eMAG a schimbat data și la fel au făcut alte magazine. De ce ne place însă Black Friday și ce spune această „sărbătoare a reducerilor“ despre români?

Black Friday a pornit în România abia în 2011. Atunci, eMAG a avut o idee foarte bună, dar prost implementată în primul an. Așa e la debut, o mai dai în bară, dar a continuat și s-a descurcat excelent în 2013. Ah, anul 2013, unul tare amuzant. eMAG a mutat data pe 21 noiembrie și piața a fost dată peste cap. Magazinele, într-un mod de neînțeles, s-au simțit trădate pentru că cineva a îndrăznit să schimbe conceptul unui eveniment care nici nu exista în România în urmă cu doar doi ani.

Schimbarea s-a făcut și unele magazine s-au pus cu campania în două luntre și peste multe zile. Așa fac și anul acesta unele dintre ele. eMAG face doar o zi, căci oricum a avut numeroase campanii înainte. Toți au avut, a fost anul Black Friday, deoarece consumatorul român (și nu numai, dar discut local aici) prezintă un reflex pavlovian: aude “reducere”, scoate bani mai mulți decât și-ar permite sau plănui să dea. E simplu și eficient pentru magazine să abuzeze de Black Friday și alte campanii de reduceri.

Află de la Playtech totul despre Black Friday

Mai multe