Eșecul Samsung în China are o explicație banală
Samsung a avut un parcurs cu suișuri și coborâșuri. Acum pare să fie pe-o linie stabilă, până te uiți la cât de prost se descurcă în China, scriu cei de la publicația online de specialitate Playtech.
La final de trimestru și final de ana apar topuri. Samsung și Apple sunt constant în vârf, dar ambele companii au probleme în China. Pe cât de mare e țara în care Alibaba vinde într-o zi cât nu putem noi spera într-un an, pe atât de dificil e să te remarci, chiar dacă ești producător global și recunoscut în top 5.
Recent a fost publicat studiul Kantar despre cum Apple a crescut în China, chiar dacă cu puțin, și totul este dominat de patru nume locale: Huawei, Xiaomi, Vivo și Oppo. Pe primul îl știi, și-a construit și în România o imagine bună în ultimii ani și pentru 2017 a venit cu Mate 10 Pro, un telefon surprinzător de performant (și ieftin, pentru ce oferă). Pe al doilea s-ar putea să-l știi, că a tot încercat să-și construiască un nume în Europa.
Vivo și Oppo sunt mai puțin cunoscute publicului larg, asta dacă nu vânezi „telefoane chinezești ieftine și bune“. Cea din urmă e ceva mai populară datorită OnePlus. Deși se cataloghează drept startup, e o companie puternic susținută de Oppo. În fine, relevant e acest procent: cele cinci, unde doar Apple e o companie din afara Chinei, controlează 91% din piață. E o creștere cu 79%, față de 2016.
Unde e Samsung? Samsung se bate pe-o felie și așa mică la care mai regăsești zeci de branduri chinezești, dar și nume mai mari ca Lenovo, Meizu sau ZTE. Samsung are 2,2% cotă de piață și chiar dacă aceste date ale Kantar, care iau în calcul perioada până la final de octombrie, nu sunt exacte, Samsung tot nu apare pe radar.
Află de AICI de ce Samsung, lider global, n-are șanse în China!