Modul în care noul algoritm YouTube îi ajută pe specialiștii în marketing video să apară în recomandări
YouTube a evoluat ca fiind cea mai populară platformă de partajare video din întreaga lume. Cu mărcile și creatoriide conținut care se grăbesc să posteze pe YouTube pentru a câștiga mai mulți urmăritori și venituri, acum devine pe zi ce trece un spațiu foarte competitiv pentru specialiștii în marketing. Cu toate acestea, înțelegerea cu succes a algoritmului YouTube poate face minuni pentru afacerea dumneavoastră.
Anterior, algoritmul YouTube a fost considerat un mister pentru creatorii de conținut. Agenții de publicitate făceautot posibilul pentru a-și pune videoclipurile în centrul atenției, prin optimizarea cuvintelor cheie și campanii plătite
Apoi, un grup de ingineri ai Google au lansat o lucrare de cercetare în anul 2016 pentru a discuta despre modul încare funcționează sistemul de recomandări. În această lucrare, se spune că peste 70% din vizionările YouTube arproveni în acest moment din recomandări.
Conform acestei lucrări, managerul de produs YouTube pentru descoperire, Rachel Alves, a explicat modul în care recomandările sunt direcționate către cei care urmăresc acest program. În videoclipul lansat în aprilie 2021, Alves vorbește despre modul în care companiile se pot asigura că produsele lor se focusează pentru a targeta publiculpotrivit la momentul potrivit.
Alves declară: „Nu trebuie să fii expert în algoritmi de analiză pentru a avea succes pe YouTube”. Mai departe, estesuficient de simplu să ne dăm seama că noul algoritm YouTube se bazează pe audiență, nu are doar o bază de tehnologie. Înțelegerea acestei situații este crucială pentru ca specialiștii în marketing să găsească succesul pe această platformă.
Cum funcționează noul algoritm YouTube
Cu un deceniu în urmă, YouTube își propunea doar să optimizeze videoclipurile pe baza clickurilor și a număruluide vizionări realizate. Această strategie a dat greș însă când oamenii au început să se plângă de faptul că feed-urile lor sunt încărcate cu clickbaits și conținut senzațional pe care nu doreau să îl vizualizeze. Titlurile care arătausuficient de interesant pentru a da click, dar nu ofereau utilizatorilor o experiență de vizionare satisfăcătoare ulterior,apăreau cafiind recomandate din nou și din nou. Când acest lucru nu a funcționat, platforma video și-a schimbatmetrica pentru a se concentra mai degrabă pe calitate decât pe titluri fără substanță.
Potrivit lui Alves, algoritmul a evoluat pentru a:
● Potrivi spectatorii cu conținutul pe care doresc să îl vizioneze ● A se asigura că oferta este suficient de interesantă încât userul să rămână la videoclip cât mai mult timpposibil
„Cât timp cineva petrece vizionând un videoclip sau un canal poate fi considerat un indicativ mult mai bun pentrucalitatea conținutului, deoarece dacă petreceți mai mult timp vizionând ceva, este mai probabil să fiți interesat de acesta pentru a descoperi finalul”, a adăugat Alves.
Pe baza acestei perspective, este ușor pentru specialiștii în marketing să se concentreze asupra lucrurilor corecte, pecrearea de conținut de calitate și atragerea userilor în mod organic mai degrabă, decât prin intermediul titlurilor de tip momeală. După ce cunoașteți scopul și conținutul videoclipului, puteți utiliza platforme de realizare a videoclipurilor precum Invideo pentru a crea propriile video-uri cu aspect profesional, în doar câteva minute.
Cum puteți să apăreți în recomandări pe Youtube
Există diferite moduri în care vă puteți asigura că propriul canalul de Youtube oferă mai multe recomandări pentrupublicul țintă. Factorii principali rămân cei SEO, promovarea și numărul de abonați avuți. În primul rând, trebuie sălucrați la aceste aspecte de bază pentru a obține șanse mai mari de a fi recomandat mai departe altor useri.
YouTube SEO poate fi realizat prin cuvinte cheie, titluri și meta-descrieri, cercetări ale concurenților, etc. Asigurați-vă că linkurile dvs. video sunt postate pe fluxurile Facebook, Twitter și Instagram pentru o mai bună implicare și trafic, deoarece cele mai bune modalități de promovare rămân cele prin canalele de social media.
De asemenea, ar trebui să încurajați oamenii ce ajung să vă privească canalul să aprecieze, să comenteze și să se aboneze, deoarece acest lucru vă va ajută cu adevărat să vă poziționați mai bine din punctul de vedere alalgoritmului. În acest fel, videoclipurile vor fi descoperite de mai mulți oameni, iar canalul va deveni mai popular.Cu eforturi depuse în acest sens, conținutul de pe canalul dumneavoastră se poate infiltra în pagina de pornireYouTube și se poate prezenta sub categoria „recomandat pentru dumneavoastră.”
Alți factori importanți care vă pot ajuta să apară în recomandări sunt:
● Rata de click (CTR) a videoclipurilor dumneavoastră, ceea ce înseamnă frecvența cu care un spectator face click pe videoclipul dumneavoastră după ce a văzut sugestia● Durata de vizionare combinată pe care a obținut-o videoclipul de la toți spectatorii ● Câte videoclipuri a vizionat un anumit spectator de pe canalul dumneavoastră ● Istoricul căutărilor recente ale utilizatorilor ● Preferințele video ale utilizatorului pe baza comportamentului vizionării anterioare● Cât de recent a urmărit utilizatorul un videoclip cu același subiect● Locația geografică și informațiile demografice ale utilizatorului
Toți acești factori combinați influențează videoclipurile care sunt recomandate utilizatorilor individuali. Deși nu aveți control asupra unora, puteți optimiza cu siguranță videoclipurile pentru un CTR mai mare, un timp de vizionare mai mare și o popularitate mai mare cu utilizatorul.
Concluzie
Noul algoritm YouTube se concentrează mai degrabă pe satisfacția publicului decât pe vizionări maxime. Prinurmare, meseria unui marketer devine de a produce conținut care poate atrage publicul țintă și interesele acestuia. Orice efort depus în acest scop va spori vizibilitatea canalului și vă va ajuta să vă prezentați în videoclipurilerecomandate.