Vinerea neagră: Ce cumpără și cât cheltuie românii
Vinerea Neagră a ajuns în România în 2011 și a evoluat constant. Vinerea Neagră la cel mai mare magazin online a fost primul eveniment de acest gen de la noi, dar de atunci s-au schimbat multe lucruri. Aceste schimbări se văd și la nivelul tranzacțiilor online procesate de către PayU, se arată într-un comunicat.
În ultimii trei ani, numărul de tranzacții, volumele tranzacționate, coșul mediu de cumpărături, numărul de țări care s-au alăturat evenimentului din România au înregistrat creșteri semnificative. S-a mărit și numărul de țepe de Black Friday, dar asta este altă discuție.
”În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acțiune de lichidare de stocuri, de o zi, așa cum a fost gândit și cum se desfășoară in SUA, ci mai curând o acțiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianți, chiar mai bine de o lună. Astfel că valoarea medie a coșului de cumpărături se dublează față de valoarea medie anuală. Indiferent de felul în care este implementat, din perspectiva noastră,Vinerea Neagră este o ocazie de a câștiga încrederea consumatorilor români în plățile online, cât și în comerțul online. Analiza cifrelor din sistemul PayU de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.