«Tramvaiul groazei» are frânele perfecte!
Vagonul care a provocat carnagiul din Dealul Copou a rulat, la miezul nopţii, prin Iaşi cu o viteză de 55 de kilometri pe oră.
Monstrul de 35 de tone a fost flancat de maşini de poliţie şi de ambulanţă pe parcursul testului dispus de comisia de expertiză. Timp de două ore, pe o distanţă de 18 kilometri, cei zece specialişti aflaţi în tramvai au observat cum se comportă cele trei sisteme de frânare ale vehiculului.
La final, au concluzionat că toate sunt impecabile. „Este vorba de frâna pneumatică, cea electrodinamică şi cea de serviciu, respectiv pe patine. Toate aceste dispozitive au funcţionat", a explicat profesorul Radu Gaiginschi, şeful comisiei de expertiză tehnică, cel care a şi condus vagonul.
Vatmanul care s-a aflat la manşă când s-a produs accidentul a participat şi el la teste. „Nu-şi poate explica ce s-a întâmplat. Nu mă pot pronunţa dacă îşi va menţine declaraţiile că a rămas fără frâne. Este problema lui", a spus Maricel Ghercă, directorul regiei de transport din Iaşi.
Cablurile electrice s-au prăbuşit
Un nou incident în transportul în comun a avut loc ieri dimineaţă la Iaşi. Reţeaua de cabluri electrice din faţa magazinului Billa s-a prăbuşit în mijlocul intersecţiei.
Zeci de tramvaie au fost blocate în trafic aproape o oră.
„S-a rupt ancora care susţine toată reţeaua de fir-contact. Intersecţia este foarte mare, reţeaua electrică este întinsă, iar cablurile sunt foarte grele.Atunci când tramvaiele fac curba tind să scoată reţeaua în afară", a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. După aproximativ o oră, defecţiunea a fost remediată.