Uite cum se schimbă roata dacă ai făcut pană!
Dacă faci pană, ştii ce ai de făcut: fuga la vulcanizare! Dar, dacă ţi se întâmplă asta într-o zonă pustie, ce te faci? Mihai Ciucă, responsabil parc auto, ne-a explicat care sunt paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru a schimba roata spartă cu cea de rezervă.
1. Opreşte motorul, ridică frâna de mână
Primul lucru pe care trebuie să-l faci înainte de a te apuca efectiv de treabă este să opreşti motorul maşinii, să bagi în viteză şi să ridici frâna de mână. Dacă nu, în cel mai nefericit caz, s-ar putea ca maşina, dacă se află oprită în pantă, să o ia la vale.
2. Slăbeşte şuruburile de fixare a roţii
Orice şofer are în portbagaj o coarbă, un cric şi roata de rezervă. Foloseşte coarba pentru a slăbi prezoanele fără a le scoate însă de tot din locaşul lor.
3. Ridică maşina pe cric
Aşează cricul în locaşul special pentru cric, aflat sub praguri şi ataşeză-i coarba. Învârte coarba în sensul acelor de ceasornic. Scoate apoi prezoanele. Pune-le bine, într-un loc ferit pentru a nu le pierde!
4. Schimbă roata cu cea de rezervă
Este momentul să scoţi roata dezumflată şi să o înlocuieşti cu cea de rezervă. Aceasta din urma se află în portbagaj, într-un loc special, sub mocheta din interior.
tenţie! Roata de rezervă este prinsă în portbagaj cu şurub. Când fixezi roata, aceasta trebuie potrivită în aşa fel încât să poţi înfileta la loc şuruburile.
5. Înfiletează şuruburile şi scoate cricul
Acestea se strâng cu mâna, cât de tare poţi. Apoi, dupa ce vei scoate şi cricul, vei folosi coarba pentru fixarea lor completă. Atenţie! Şuruburile se strâng întotdeauna în diagonală.