Un surdomut, taxat pentru convorbirile telefonice
Pensionarul Floricel Florea ( 61 de ani) este furios pe Cosmote pentru că ditamai compania de telefonie mobilă nu reuşeşte să-i ofere un produs care să îl satisfacă. Bărbatul este surdomut şi singura lui posibilitate de a comunica la telefon cu prietenii, persoanele care suferă de aceeaşi boală sau cu rudele, o reprezintă sms-urile.
Floricel Florea şi-a cumpărat o cartelă Cosmote de trei euro, bani în schimbul cărora primeşte 500 de minute în reţea şi 500 de sms-uri, tot în reţea.
„Am plătit degeaba. Îmi trage automat creditul. Ce să fac cu minutele dacă nu aud şi nu pot vorbi? Nici sms-urile nu le pot folosi pentru că sunt doar pe Cosmote. În alte reţea nu pot da sms", a explicat bătrânul.
Pensionarul s-a adresat companiei şi a explicat situaţia în care se află nu doar el, ci atâţia şi atâţia surdomuţi, dar problema nu i s-a rezolvat.
Reporterii Click! au întrebat la compania de telefonie mobilă cum se poate rezolva problema unui surdomut. Alexandrina Vişineanu, de la Serviciul Clienţi al Cosmote, a explicat că pentru sms-urile naţionale se pot activa extraopţiuni, dar acestea includ şi minute, astfel că trebuie transmis de pe site un formular cu solicitarea.
A venit şi răspunsul companiei, dar nimic concret pentru pensionar. „Serviciul de Relaţii cu Clienţii Cosmote a recepţionat solicitarea/mesajul dumneavoastră. Vă asigurăm că veţi primi un răspuns în cel mai scurt timp posibil. Vă mulţumim!".
«Putem ajuta dezavantajaţii»
Şeful Oficiului de Protecţie a Consumatorului (OPC) Timiş, Mariana Iliaş a spus că în situaţii de handicap, OPC se poate implica prin a recomanda companiilor să ofere anumite servicii.
„Legal nu există o lege prin care să obligi furnizorul să ofere anumite servicii. Dacă vin din partea celor dezavantajaţi putem face demersuri să ia în calcul astfel de servicii", a spus Mariana Iliaş.