Vandalism la Paris după ce a fost anulată o campanie publicitară

15 noiembrie 2009 9:14   Actualitate
Ultima actualizare:

O campanie publicitară organizată de o societate belgiană de internet care dorea să împartă bani lângă Turnul Eiffel a degenerat ieri în furie şi vandalism, în urma anulării evenimentului care atrăsese mai mult de 7.000 de persoane, relatează AFP.

Dezamăgiţi de anularea decisă in extremis de organizator, îngrijorat de amploarea mobilizării, numeroşi tineri au protestat violent.

O maşină a fost vandalizată, un fotograf a fost agresat şi poliţiştii au fost "bombardaţi" cu mere şi portocale.

Poliţia a reţinut circa zece persoane, dintre care nouă au fost plasate în arest preventiv, potrivit prefecturii, iar Ministerul francez de Interne a anunţat că va depune plângere împotriva organizatorului, care nu primise autorizaţia autorităţilor.

Pentru a-şi promova site.ul Mailorama.fr, societatea Rentabiliweb decisese să distribuie 40.000 de euro.

Grupul a anunţat încă din octombrie, cu publicitate pe Internet şi în presă, că intenţionează să împartă suma în cinci mii de portofele conţinând fiecare o bancnotă cu o valoare cuprinsă între cinci şi 500 de euro.

Înfruntând frigul şi ploaia, sute de persoane se strânseseră lângă Turnul Eiffel.

"Nu cred în Moş Crăciun, dar o bancnotă de 100 de euro nu ar pica rău", spunea Francoise, în şomaj de un an.

Citeşte şi:

Franţa: Scandal între poliţie şi tineri

Mai multe