Viitorul transportului: vehiculul electric alimentat wireless

14 martie 2010 17:53   Actualitate
Ultima actualizare:

Prima demonstraţie publică a vehiculului electric alimentat wireless, numit OLEV (Online Electric Vehicle), a fost la fel de importantă atât pentru drumul parcurs, un circuit de la marginea capitalei sud-coreene, cât şi pentru prototipul în sine.taguri

Cablurile de energie electrică au fost îngropate la 30 de centrimetri sub suprafaţa drumului şi conectate la reţeaua naţională, informează cotidianul „The Times".

Ele generează un câmp electromagnetic ce încarcă o baterie de bord şi alimentează motorul electric al autobuzului. Cablurile de energie electrică trebuie să fie îngropate doar pe 20% din lungimea drumului pentru a menţine vehiculul în mişcare.

Autobuzele, principalele beneficiare

Creatorii sistemului, de la Institutul de Ştiinţă şi Tehnologie din Coreea de Sud, spun că noua invenţie nu numai că nu poluează, dar elimină şi problemele asociate de obicei vehiculelor hibride - bateriile grele, încărcarea de durată şi intervalul limitat de folosire.

„Dintre toate vehiculele electrice din lume, acesta este sistemul cel mai economic", spune preşedintele Institutului, Suh Nam-pyo. „Îndrăznesc să spun că acesta e unul dintre cele mai importante câştiguri tehnice ale secolului XXI", adaugă acesta.

Cercetătorii cred că primele beneficiare ale noii tehnologii vor fi autobuzele, prin crearea de cabluri electrice speciale. Dar, dacă tehnologia va fi aplicată mai târziu şi la maşini, puterea generată de două centrale nucleare sau echivalentul ei ar fi îndeajuns pentru a rula pe termen nelimitat fiecare vehicul din Coreea de Sud.

Inventatorii speră să vadă sistemul funcţionând la nivel comercial până în 2013. Cu toate astea, constructorii de automobile precum Hyundai sau Kia nu au aderat la proiect. „Companiilor le e foarte frică de noile tehnologii", a spus Suh.

Inspiraţie de la americani

O variantă iniţială a aceleaşi tehnologii a fost utilizată în anii '90 de cercetătorii de la Universitatea Berkeley din California. Potrivit Institutului de Ştiinţă şi Tehnologie din Coreea de Sud, forma iniţială nu a oferit rezultate concrete.

Mai multe