7 abilități pe care toată lumea ar trebui să le aibă în CV

6 august 2024 13:47   Advertoriale

Primul pas pentru obținerea jobului pe care ți-l dorești este să-ți faci un CV bun, în care să menționezi studiile pe care le ai și experiența dobândită, dar și alte competențe și abilități pe care le ai, pentru că acestea vor face diferența între tine și un alt candidat cu aceeași pregătire. Evident, toate aceste calități trebuie să fie reale, ceea ce înseamnă că s-ar putea să ai un pic de lucru cu tine și va trebui să te pregătești, eventual să urmezi niște cursuri, însă toate aceste eforturi îți vor crește foarte mult șansele de a obține locul de muncă la care visezi.

Iată ce abilități ar trebui să aibă toată lumea în CV, indiferent de domeniul în care activează:

Competențe lingvistice

Cunoașterea unei limbi străine este o condiție esențială pentru multe joburi, iar dacă știi două limbi, vei avea un avantaj foarte mare față de alți candidați. De asemenea, dacă știi o limbă străină, vei avea o șansă în plus și pentru obținerea unui loc de muncă pentru care nu este neapărat necesar să ai această competență, însă angajatorul va fi interesat să te aibă, gândindu-se că, în viitor, acest lucru îi va fi util. În cazul în care competențele tale lingvistice lasă de dorit, caută un curs avantajos și completează-ți cunoștințele. 

Comunicarea

Indiferent de domeniul în care vrei să activezi și de tipul de job pe care îl cauți, abilitatea de comunicare este esențială. Asta înseamnă că vei putea să stabilești o bună relație cu superiorii și colaboratorii, că vei fi în stare să explici eficient ce faci, modul în care vrei să abordezi o situație anume și soluțiile pe care le ai pentru diferite probleme.

Lucrul în echipă

Capacitatea de a lucra bine într-o echipă este deseori o calitate pe care angajatorul o ia în calcul pentru promovarea într-o poziție superioară. A lucra în echipă înseamnă să ții cont de ceea ce fac alții și să colaborați pentru a găsi soluții mai bune pentru sarcinile pe care le aveți de îndeplinit.

Rezolvarea problemelor

Atunci când te lovești de o situație dificilă, este important să încerci să găsești tu soluția pentru ea, în loc să aștepți ca ea să vină de la alții ori de la superiorul tău.

Învățarea de lucruri noi

Chiar dacă te-ai pregătit foarte bine pentru profesia ta, întotdeauna vei avea ceva de învățat și trebuie să-ți dorești să faci asta. Vei constata că în fiecare companie, metodele de lucru sunt diferite, chiar dacă este vorba de aceeași poziție pe care ai ocupat-o anterior, și este necesar să te adaptezi și să înveți lucruri noi.

Managementul timpului

Abilitățile de gestionare a timpului îți permit să finalizezi sarcini și proiecte înainte de termenele-limită și să menții în același timp un echilibru între muncă și viața privată, potrivit Indeed. Este important să știi să te organizezi, să prioritizezi anumite sarcini, să înțelegi care sunt obiectivele echipei și ale companiei și să acționezi pentru îndeplinirea unor sarcini în timp util.

Concentrarea pe rezultate

Atunci când ai o sarcină de îndeplinit, este esențial să o faci cât mai bine, să producă rezultate superioare față de cele așteptate. Este o abilitate care îți va fi de ajutor în orice profesie, va fi extrem de apreciată dacă o dovedești și îți va crește exponențial șansele de a obține o promovare.

Foto: Pexels

Mai multe