Ce faci ca să ajuți concret aproape 5 milioane de români. Povestea Kaufland despre fapte bune
Kaufland România crede că un business bun este un business care face bine. De peste 16 ani, compania demonstrează în fiecare zi că implicarea face diferența. Iar atunci când sustenabilitatea face parte din ADN-ul de business, lucrurile se așază mai ușor, iar toate planurile de acțiune se construiesc pe această bază. În anul 2020, când lumea a avut un prag important de depășit, Kaufland a venit în ajutorul a circa 5 milioane de români prin proiectele sale sociale, în care a investit aproape 35 de milioane de lei.
Cu fiecare acțiune, Kaufland își propune să facă lumea un loc mai bun de locuit, iar consumatorii știu lucrul acesta, și ajung să se implice și ei. Astfel, reușește de la an la an să fie mai mult decât magazinul de la care oamenii își fac cumpărăturile, devenind un partener de cursă lungă pentru cele aproape 80 de organizații neguvernamentale pe care le-a susținut în anul financiar 2020.
Astfel, Kaufland a demarat 2 programe de finanțare, prin care oferă granturi neramburabile ONG-urilor din România, implementând totodată 127 de proiecte sociale, pe toți cei 5 piloni prioritari de acțiune: mediu, societate, educație, stil de viață sănătos și cultură.
Drept urmare, a oferit o mână de ajutor acolo unde a fost nevoie: de la o masă caldă pentru cei vulnerabili, până la suport pentru tinerii privați de dreptul la educație și sprijin medicilor din prima linie, care s-au simțit depășiți în lipsa echipamentelor și a paturilor din spitale. Nici inițiativele de mediu nu au fost uitate, cu atât mai mult cu cât apele României sunt printre cele mai pline de deșeuri din Europa.
Unul dintre proiectele majore lansate anul trecut este „Acționăm pentru Ape”, un program ecologic la nivel național, dezvoltat alături de Act for Tomorrow. A luat naștere în contextul în care animalele acvatice și sănătatea noastră sunt puse în pericol de poluarea cu deșeuri a Dunării și Mării Negre, a doua cea mai poluată mare din Europa. În 2020, peste 18,8 tone de deșeuri au fost colectate din apele României, cu ajutorul a 400 de voluntari – 9 tone de la malul Mării Negre, iar 9.8 tone din râuri și lacuri.
Totodată, au fost instalate 4 sisteme de colectare selectivă a deșeurilor, sub forma unor animale gigantice și au fost amplasate pe 3 dintre cele mai importante plaje din stațiunile turistice de pe litoralul românesc: Plaja Reyna din Constanța, Plaja Nomad din Năvodari și Plaja Eminescu din Mangalia. Peste 250.000 de persoane au participat la activitatea de colectare.
Alt proiect social desfășurat de Kaufland România, cu impact direct în calitatea vieții beneficiarilor, a fost Cantina Socială. În parteneriat cu Asociația Șansa ta, Kaufland a lansat prima Cantină socială dedicată