Despăgubirea pentru zbor întârziat – cunoaşte-ţi drepturile
În anul care începe mulți dintre noi vom pleca într-o călătorie de vis în străinătate, folosind cu siguranță serviciile de transport aerian.
Planificând concediu trebuie să fim conştienți de faptul că în cazul perturbării călătoriei putem cere despăgubiri de la companiile aeriene, conform reglementărilor Uniunii Europene.
În ce situaţii ai dreptul la despăgubire pentru zbor?
Dreptul la solicitarea unei despăgubiri pentru zbor rezultă direct din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004. Potrivit acestuia, dacă zborul tău va fi anulat, întârziat sau îți vor refuza urcării la bord din cauza overbooking-ului, ai dreptul să soliciți compensări de la compania aeriană. Merită totuși să-ţi aminteşti că perturbările zborului trebuie să fie vina directă a companiilor aeriene pentru a putea face o reclamație cu succes.
Care sunt condițiile pentru a obține despăgubiri pentru un zbor întârziat?
Conform legislației europene pentru a solicita despăgubiri pentru un zbor întârziat, trebuie să fie îndeplinite următoarele condiții:
Întârzierea la destinaţie trebuie să depăşească 3 ore.
Întârzierea trebuie să fie un rezultat al neglijenței transportatorului aerian.
Întârzierea nu poate fi cauzată de circumstanțe extraordinare.
Valoarea compensației pentru zbor întârziat
Valoarea despăgubirii pentru întârzierea zborului depinde de distanţă unei rute planificate pentru zborul tău. Conform reglementărilor aplicabile este posibilă obținerea unei sume de la 250 EUR până la 600 EUR.
Cum să soliciți despăgubiri pentru un zbor întârziat?
Dacă dorești să depui o plângere cu privire la perturbarea zborului, poţi s-o trimiţi direct către transportator. Dacă întârzierea este cauzată de neglijenţa companiei aeriene, ei sunt obligaţi să-ţi plătească despăgubirile. Cu toate acestea, merită să știi că companiile aeriene rareori răspund pozitiv la reclamațiile clienților individuali. De aceea, este bine să apelezi la ajutorul unor specialişti.
Despăgubire pentru zbor cu AirCashBack
Unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă este AirCashBack care de peste 10 ani are efectiv grijă de drepturile pasagerilor aerieni. AirCashBack acţionează pe bază principiului "no win – no fee", ce înseamnă că dacă nu reuşesc să obţină despăgubiri pentru zbor, nu vei suporta niciun fel de costuri.
Pentru a trimite o reclamație către AirCashBack este suficient să completezi formularul de notoficare și să atașezi unul dintre documente de călătorie, cum ar fi biletul, cartea de îmbarcare sau confirmarea rezervării online.