In spatele unui antreprenor de succes sta o afacere bine gestionata

29 martie 2022 6:12   Advertoriale
Ultima actualizare:

In momentul in care iei decizia de a infiinta propriul business, ca orice antreprenor, pornesti cu dorinta mare de a avea succes. Ti-ai pus in plan ca afacerea ta, fie ca este vorba despre produse sau servicii, sa fie pe placul oamenilor si sa iti devina clienti.

Probabil iti doresti si tu sa devii printre cei mai buni si cunoscuti, sa cresti alaturi de o echipa frumoasa pe care ti-o alcatuiesti in timp si sa „te impui” in domeniul pe care l-ai ales. Si asemenea dorinte si visuri sunt normale. In caz contrar nu ai putea avea motivatia necesara pentru a tine piept tuturor provocarilor pe care le aduce un business.

Pe langa factorii interni ce tin de motivatie si dorinte, factorii externi vor fi intotdeauna foarte importanti. Mai exact felul in care alegi sa gestionezi afacerea ta si tot ceea ce tine de asta. Partea buna, insa, este ca in ziua de astazi exista numeroase informatii referitoare la cum este cel mai bine sa iti gestionezi afacerea. Adica te poti informa usor in legatura cu acest lucru. Iata, asadar, un rezumat al celor mai importante detalii de care sa tii cont pentru a avea afacerea visurilor tale si pentru a fi un antreprenor de succes.

3 idei care te ajuta sa gestionezi bine afacerea ta

 - Scrie un plan detaliat al business-ului. Fara un plan, afacerea este doar un vis. Nu trebuie sa fie atat de bogat si elaborat precum o carte, dar ai nevoie de cateva pagini cu detalii care sa prezinte obiectivele specifice pe care ti le propui, strategiile pe care le vei adopta, modalitatea de finantare si un plan de vanzari si marketing de care te vei folosi pentru a duce lucrurile la bun sfarsit. Scrierea acestui plan este un prim pas crucial.

 - Urmareste de la bun inceput tot ceea ce se intampla din punct de vedere logistic, economic etc. Pentru ca acest lucru sa fie usor si transparent pentru tine si angajati ar fi de ajutor sa folosesti anumite sisteme. De exemplu apeleaza la un sistem ERP (Enterprise Resource Planning). Astfel de sisteme le poti gasi pe site-ul celor de la ciel.ro. Ele cuprind totalitatea resurselor dar si a proceselor de care ai nevoie pentru a-ti gestiona corect afacerea. Ele sunt accesibile atat tie, cat si fiecarui angajat in parte. Cu ajutorul lor poti culege, stoca si, desigur, gestiona multitudinea de date care exista in diferite departamente ale business-ului tau. Totul pentru a forma si a transmite tuturor o imagine de ansamblu extrem de detaliata. Deci informata. Nu vei avea probleme cu datele duble, triple etc, deoarece astfel de sisteme le elimina. Pe de alta parte, exista si sisteme CRM (Customer Relationship Management). Diferenta dintre ERP vs CRM este aceea ca ultimul este un sistem axat mai mult pe departamentul de vanzari si ajuta in directia cresterii semnificate a veniturilor. In functie de business-ul pe care ti-l doresti poti alege intre cele doua sisteme sau le poti avea pe ambele.

 - Nu te feri de impartirea sarcinilor. Multi dintre antreprenori considera ca daca fac totul personal va iesi mult mai bine. Insa pentru ca afacerea ta sa functioneze si sa nu ajungi la burn out, ai incredere in personalul tau. Instruieste-ti oamenii, asigura-le training-uri si deleaga sarcini bazandu-te pe capacitatea angajatilor de a le rezolva. Daca delegi sarcinile eficient, veti obtine mai mult decat te astepti. Pregateste un plan de instruire si orientare scris, astfel incat angajatii sa stie ce li se cere si ce trebuie sa faca. Pana la urma lucrul in echipa este cel ce tine un business unit, transparent si bine gestionat.

In concluzie, gestionarea unei afaceri nu este cel mai simplu lucru de facut. Insa cel mai important factor este viziunea ta. Daca stii exact ce iti doresti, ce vrei sa obtii, unde vrei sa ajungi atunci este mult mai simplu sa pui totul pe hartie. Iar in momentul in care ai un plan foate bine structurat, lucrurile vor merge in directia dorita.

Mai multe