Roxana Minican, Nestlé: Gen A este mult mai pragmatică

9 iulie 2025 8:58   Advertoriale

20 de studenți din ciclurile de licență și masterat din România au început pe 7 iulie programul de internship plătit Summer’s Cool în cadrul Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume.

Roxana Minican, National Key Account Manager, are câteva informații interesante despre unul dintre cele mai longevive proiecte de dezvoltare profesională care reunește, anul acesta, peste 100 de tineri din cele cinci hub-uri de business ale companiei:, Bulgaria, Croația, România, Serbia și Ucraina.

  1. Summers Cool a ajuns la ediția a 8-a, ceea ce înseamnă o trecere de la Gen Z la Gen A, la participanți. Care ar fi diferențele între generații?

Generația Z ne-a învățat importanța echilibrului dintre viața personală și cea profesională. Au venit cu cunoștințe superioare în ceea ce privește utilizarea tehnologiei, dar și cu un pragmatism mult mai mare, care uneori a dat peste cap structurile ierarhice mai rigide. Gen A sunt cei care s-au născut în era digitală, sunt practic familiari cu tot ce ține de tehnologie și, mai important, sunt primii care au adoptat și vor dezvolta inteligența artificială.

  1. Cum sunt tinerii, din punct de vedere al pregătirii profesionale, respectiv al capacității de învățare?

Tinerii de astăzi sunt poate mai mult ca oricând greu de definit printr-o etichetă pusă generației, pentru că diferențele dintre indivizi sunt mult mai mari decât până acum. Asta pentru că generațiile noi nu au rămas doar sub umbrela comună a educației, ci s-au dezvoltat individual, pe baza talentelor proprii și a inclinațiilor către diverse domenii extra curriculare, burse internaționale, voluntariat. Din acest punct de vedere, e clar ca se vor adapta mai repede pieței muncii, pentru ca au explorat laturile practice mai mult decât generațiile anterioare. În ceea ce privește capacitatea de învățare, cred că sunt curioși și învață repede atâta timp cât metodele sunt actuale – interactive, digitale. Într-un format standard, probabil că este mult mai dificil să le captezi atenția și interesul.

  1. Care sunt lucrurile/informațiile/principiile la care tinerii rezonează cel mai bine, respectiv cel mai puțin?

Cei tineri rezonează cel mai bine la concepte precum sustenabilitate, incluziune, flexibilitate. Nu cred că generațiile actuale mai acceptă o ierarhie strictă, ci au nevoia de a se exprima liberi și a fi ascultați. Nu cred că sunt atrași de formatul « *de la 9 la 5 », de prezență fizică la birou.

  1. Care ar fi cel mai important sfat pentru tinerii care caută un prim loc de muncă?

Sfatul meu este să continue să fie curioși! Deși poate uneori ai impresia că le știi pe toate, ai ce învăța de la orice generație. Îmbrățișează părerile diferite și nu-ți fie teamă de greșeli, pentru că și greșelile pot deveni cel mai bun profesor !

Internship-ul plătit Summer’s Cool face parte din Inițiativa Nestlé Needs YOUth, lansată de Nestlé în 2013, ce are scopul de a sprijini tinerii în tranziția lor din mediul academic către o carieră de succes. Astfel, Nestlé oferă programe de internship și locuri de muncă pentru studenți sau absolvenți, dându-le oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile și de a câștiga experiență într-un mediu de lucru real.

Până pe 31 iulie, tinerii vor lucra timp de 6 ore pe zi, 4 zile pe săptămână, într-un format interactiv, susținut de peste 60 de profesioniști din companie: traineri, mentori și membri ai juriului. Programul include sesiuni dedicate unor arii-cheie de business – marketing, supply chain, vânzări, financiar, resurse umane, sustenabilitate și leadership – precum și o vizită de teren, alături de echipele de vânzări. 

Mai multe