Au ”zburat” cu mașinile cu 230 kilometri pe oră pe circuit!
Prima etapă Radical Romanian Cup a aliniat la start nouă modele de mașini prototip printre care și un RXC GT3 în valoare de 180.000 de euro.
Cursa a durat 30 de minute, a avut 24 de tururi, iar familiile piloților au putut asista la spectacol.
„Sunt entuziasmat și mă bucur foarte tare că toți participanții au avut parte de o cursă frumoasă pe care au reușit să o termine, acesta era principalul obiectiv. În Radical suntem o adevărată familie și acesta este și motivul pentru care ținem ca cei dragi să fie aproape de piloți atunci când ei concurează”, a declarat Andrea Fogliazza, manager general Radical România.
La competiție a fost prezent și Norris Măgeanu, președintele Federației Române de Automobiolism Sportiv, care e încântat că din acest an cursele Radical fac parte din federația pe care o conduce. „Radical Romanian Cup scrie cumva istorie în Automobilismul Sportiv Român. Cred că va deschide noi drumuri și șanse pentru iubitorii de Motorsport să se apropie cât mai mult de zona de circuit”, a declarat Norris Măgeanu.
De la karting la Radical e doar un pas
Până să ajungă să concureze în cursele Radical, Leo Borlovan, câștigătorul primei etape la Clasa SR1, a fost pilot de karting. „Sunt bucuros că am putut câștiga la Clasa SR1 prima cursă a anului și sper că voi fi constant și în cea de-a doua. Încă de la prima ieșire pe pistă, Radical mi-a plăcut foarte mult, stă foarte bine pe circuit. Pot spune că pasul de la karting spre Radical e o alegere bine făcută. A fost extraordinar să merg cu 230 de kilometri pe oră pe circuit”, a declarat Leo Borlovan, pilot în cursele Radical, câștigător Clasa SR1.
„Mașina Radical este o mașină prietenoasă pentru cei care au făcut circuit înainte și înseamnă trecerea perfectă de la karting către Formula 3, Formula 2 și de ce nu chiar și Formula 1”, spune, entuziasmat, Norris Măgeanu.
În etapa de la Adâncata, Gabriel Stoian a fost cel mai norocos pilot. El a condus o mașină RXC GT3 în valoare de 180.000 de euro. „Este o mașină foarte modernă, extrem de performantă, mult peste capacitățile mele deocamdată. Încă suntem într-un proces de învățare și de împrietenire. Mașina este senzațională, reprezintă ultima tehnologie în Motorsport cu toate sistemele disponibile, chiar nu știu ce se mai poate pune pe o astfel de mașină. Spectatorii sunt încântați de felul în care arată, dar pentru mine e o minune tehnologică”, spune Gabriel Stoian.
Campionatul Radical e compus din 6 etape
Radical Romanian Cup este cea mai nouă competiție care se va desfășura din acest sezon sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Campionatul monomarcă va avea șase etape de sprint, iar la start vor fi prezente toate modelele mărcii Radical. Prima etapă din acest sezon a avut loc la Adâncata, unde au luat startul nouă mașini. „În teorie trebuiau să fie 13 mașini, e prima etapă a sezonului, mașinile nu sunt încă gata toate, se mai lucrează la ele. La următoarea etapă vom avea la start 15 mașini”- Andrea Fogliazza, manager general, Radical România.
Ca să participe într-o cursă Radical piloții au nevoie de o pregătire specială și de multe antrenamente la sală pentru că efortul depus în cele 30 de minute cât ține competiția este mare. „E nevoie de sală și de niște exerciții speciale ca să poți concura în Radical”, dezvăluie Andrea Fogliazza.
Norris Măgeanu este convins că federația pe care o conduce avea nevoie de această competiție pe circuit. „Noi suntem obișnuiți să concurăm mai mult pe șosele, în zona de viteză în coastă, în zona raliurilor, în zona rally rider-ului pe câmp și prin păduri. Cumva mă bucur să fiu parte din momentul acesta în care și România intră în această zonă selectă de circuite”, a încheiat Norris Măgeanu.