Brazilianul Nelson Piquet jr, acuzat de oficalii formaţiei Renault
"Mi se pare că în toate declaraţiile şi raporturile externe pe care le-am citit, lipseşte un punct esenţial, şi anume faptul că ideea accidentului a fost în întregime concepută de Nelson Piquet Jr. El a fost primul care m-a abordat cu această idee", a acuzat fostul director tehnic al echipei Ferrari, Pat Symonds într-o scrisoare către FIA.
Renault a ajuns la aceeaşi concluzie, la capătul unei anchete interne realizate de cabinetul său de avocaţi. Un membru neidentificat al scuderiei, pe care Renault l-a numit 'denunţătorul', a prezentat următoarea versiune asupra faptelor:
'a. Nelson Piquet Jr. l-a abordat pe Pat Symonds după calificări, pe 27 septembrie 2008, şi i-a sugerat ideea unui accident deliberat, pentru a compensa slaba lui performanţă din calificări.
b. Symonds i-a menţionat ideea lui Briatore (fostul manager al Renault - n. red.).
c. Strategia (de cursă, orchestrată de Symonds) a fost conformă complotului.
d. Din câte ştie denunţătorul, nicio altă persoană nu a fost implicată în complot'.
Piquet Jr., care a dezvăluit înşelătoria doar după ce a fost concediat de Renault, a obţinut imunitate din partea FIA, în schimbul mărturiei sale, şi nu a primit nicio sancţiune. Echipa Renault va fi exclusă definitiv din Formula 1 dacă va comite o infracţiune gravă în următorii doi ani, în timp ce Flavio Briatore a fost suspendat pe viaţă, iar Pat Symonds a primit o suspendare pe 5 ani.
Accidentul de anul trecut de la Singapore a fost produs cu scopul de a favoriza victoria coechipierului lui Piquet Jr., spaniolul Fernando Alonso, care de altfel avea să câştige cursa. FIA a stabilit că Alonso nu a fost implicat în această înşelătorie.