F1: Renault riscă o amendă de 55 de milioane de euro
Echipa de Formula 1 Renault ar putea fi amendată cu circa 55 de milioane de euro în urma scandalului în care sunt implicaţi directorul general al echipei, Flavio Briatore, şi inginerul-şef, Pat Symonds, potrivit cotidianului britanic Daily Mirror. Ieri, ambii oficiali ai team-ului Renault au demisionat, iar Briatore a declarat astăzi că a părăsit Renault de dragul echipei. "Încercam doar să-mi salvez echipa", a declarat acesta. "E de datoria mea. De aceea am încheiat acest capitol."
Scandalul a izbucnit după ce fostul pilot de F1 al Renault, brazilianul Nelson Piquet Jr., fiul cu acelaşi nume al legendarului campion, i-a acuzat pe foştii săi şefi că i-au cerut să provoace în mod deliberat un accident în timpul Marelui Premiu de la Singapore de anul trecut, incident în urma căruia victoria i-a revenit, în mod surprinzător, coechipierului său Fernando Alonso.
Ieri, confruntată cu acuzaţiile lui Piquet Jr., care este susţinut şi de tatăl său, Renault a emis un comunicat năucitor, în care afirmă că nu contestă acuzaţiile. În prealabil, potrivit informaţiilor apărute în presa străină, oficialii Federaţiei Internaţionale de Automobilism le-ar fi promis lui Piquet Jr. şi lui Symonds imunitate faţă de eventualele consecinţe ale gestului brazilianului din timpul cursei de la Singapore, cu condiţia să declare tot ce ştiu despre incident.
Briatore urma să fie audiat lunea viitoare în faţa World Motor Sport Council la Paris, pentru a răspunde acuzaţiilor. Acum însă, odată plecat de la echipă, acesta nu va mai fi nevoit să facă drumul până acolo. Deoarece nici Briatore şi nici Symonds nu mai sunt angajaţi ai team-ului Renault, presa scrie că echipa ar putea să scape de eliminarea din circuitul competiţional, dar rămâne deschisă posibilitatea unei amenzi usturătoare, de circa 55 de milioane de euro.
În cursa din 2008 de la Singapore, Nelson Piquet Jr. a suferit un accident la două tururi după ce Alonso trecuse pe la boxe. După incident, pe pistă a fost introdus safety car-ul, iar Alonso a rămas singurul pilot care nu mai trebuia să realimenteze sau să schimbe cauciucurile. Pilotul a terminat cursa cu prima sa victorie în doi ani. Alonso nu este acuzat în acest scandal, deoarece se pare că nu a ştiut nimic de manevra gândită de echipa sa.