Inginerul vinovat de eşecul lui Alonso, înlocuit din funcţie
Chris Dyer era inginerul-şef responsabil cu strategia echipei şi a fost cel care a hotărât chemarea la boxe a lui Alonso, într-un moment nepotrivit al cursei de la Abu Dhabi, decizie soldată cu pierderea titlului mondial al piloţilor.
Australianul în vâstă de 41 de ani este o figură legendară la Ferrari, numele său fiind asociat titlurilor mondiale cucerite de Michael Schumacher în 2001, 2002, 2003 şi 2004. Din 2001 şi până în 2006, Dyer a fost inginerul de monopost şi apoi de cursă al septuplului campion mondial german, din 2007 a devenit inginerul de cursă al lui Kimi Raikkonen, iar finlandezul a cucerit şi el cununa cu lauri în acelaşi an, adjudecându-şi titlul în ultima etapă a sezonului.
Considerat un excelent strateg, Chris Dyer a fost promovat inginer-şef în 2008, dar eroarea comisă la Abu Dhabi l-a costat postul, el fiind înlocuit cu britanicul Pat Fry, fost la McLaren-Mercedes. Ferrari nu a precizat care va fi noul rol al australianului în cadrul echipei.
Totodată, britanicul Neil Martin, fost inginer la Red Bull şi McLaren-Mercedes, a fost numit şef al departamentului de cercetare al echipei italiene.
Pilotul german Sebastian Vettel (Red Bull) a câştigat, pentru prima oară în carieră, Campionatul Mondial de Formula 1, după ce s-a impus în Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi. Succesul lui Vettel a fost facilitat de o decizie eronată a echipei Ferrari, care l-a chemat la boxe prea devreme pe principalul favorit la titlu, Fernando Alonso. Spaniolul a schimbat pneurile în turul 16, când se afla pe poziţia a patra, suficientă în acel moment pentru a-şi asigura titlul mondial, şi a rămas blocat restul cursei în spatele rusului Vitali Petrov de la Renault, terminând pe locul 7.
Pierderea titlului mondial la piloţi de către Fernando Alonso, care pleca din postura de favorit în cursa de la Abu Dhabi, a stârnit un val de nemulţumire în Italia, un ministru fără portofoliu în Cabinetul Silvio Berlusconi, Roberto Calderoli, cerându-i demisia preşedintelui Ferrari, Luca di Montezemolo, în urma eşecului înregistrat de scuderia de la Maranello.