«Muschetarii de aur», la volanul unei maşini de 300.000 de euro!

28 noiembrie 2012 9:56   Alte sporturi
Ultima actualizare:

Luni seară, în capitală, a avut loc a treia ediţie a Rally Magazin Awards powered by Skoda. În cadrul galei au fost premiaţi cei mai buni piloţi români din acest sezon, dar şi invitatul special al evenimentului - finlandezul Juho Hanninen, campionul european en-titre. Prezenţi la show, campionii mondiali la scrimă Rareş Dumitrescu şi Florin Zalomir au avut totodată ocazia să intre preţ de câteva minute în cockpit-ul unei Skoda Fabia Super 2000. Dublul campion naţional Dan Gîrtofan (Giri) le-a prezentat sabrerilor secretele maşinii sale de 300.000 de euro.

"Unde e miros de benzina, hop şi eu. Suntem într-o vacanţă pe termen nelimitat şi am profitat de ocazie să vin aici. Îmi place tot ce este legat de raliuri şi mă bucur că am avut ocazia să primesc sfaturi de la profesionistii, poate se prinde ceva şi de mine. Brasovul e leagănul raliulor, Giri e concitadin cu mine şi sper să îl văd pe viu în acţiune ori de câte ori voi avea timp", ne-a declarat Rareş Dumitrescu, campion mondial şi vicecampion olimpic la scrimă.

El s-a şi urcat la volanul bolidului de curse şi a rămas impresionat de ce a descoperit înăuntrul ei. "De fiecare dată mă minunez când văd interiorul unei maşini de raliuri. Este totul atât de bine gândit şi de legat, încât parcă nici nu simţi că mergi cu o asemenea viteză", a mai spus liderul echipei noastre.

Campion IRC în 2010, campion mondial S-WRC în 2011 şi campion european absolut în 2012, finlandezul Juho Hanninen a primit din partea organizatorilor trofeul Rally Driver of the Year. Celălalt titlu major la categoria extern, Rally Car of the Year, a intrat în posesia Skodei Fabia S2000.

"Este pentru prima oară când vin în România, deşi doar anul acesta am fost plecat 280 de zile prin diverse ţări. Nu am avut încă ocazia să vizitez prea multe, dar Bucureştiul m-a impresionat deja. Abia aştept prima ocazie să pot merge şi cu maşina de curse prin Romania, mai ales că piloţii de aici mi-au sugerat câteva trasee montane şi de macadam foarte spectaculoase. Nu văd absolut niciun motiv pentru care nu aţi putea organiza în următorii cinci ani o etapă de Campionat Mondial de Raliuri", a declarat Juho Hanninen, pilot Skoda Motorsport, şi campion european en-titre.

La categoria intern, premiul rezervat celui mai bun pilot român a fost acordat pe baza voturilor fanilor exprimate pe site-ul rallymagazin.ro. Marele câştigător a fost Bogdan Barbu (campionul clasei 9 şi al Cupei Dacia în 2012).

Au intrat în posesia "Premiului pentru Performanţă" Francois Delecour, campionul naţional absolut şi al Clasei 2, dar şi învingătorii celorlalte clase şi categorii, Edwin Keleti (Clasa 3), Alexandru Filip (Clasa 5 şi 2WD), Adrian Drăgan (Clasa 6), Daniel Ungur (Clasa 11), Rareş Tomiţă (Juniori), Raul Badiu (Debutanţi şi Cupa Dacia Debutanţi), BCR Leasing Rally Team (Echipe).

Au mai fost premiaţi Dorin Pulpea (copilotul anului), Carmen Poenaru (Rally Lady of the Year) şi Marco Tempestini, autorul celui mai bun rezultat pe plan extern, locul 4 în Production CUP în Intercontinental Rally Challenge (IRC).

Totodată, Colina Motorsport a primit, pentru al treilea an consecutiv, premiul pentru cea mai bună echipă de asistenţă tehnică, Transilvania Rally a fost declarat cel mai bun raliu, în timp ce Sorin Itu a fost recompensat pentru reuşita Sibiu Rally Romania în IRC. Pentru activitatea depusă în cadrul aceluiași eveniment, Berti Panaiot a fost desemnat pentru a doua oară după 2010 cel mai bun PR.

În egală măsură, continuând tradiţia inaugurată încă de la prima ediție, au fost acordate şi alte premii speciale. Astfel, Radu Dumitriu a primit premiul pentru întreaga carieră, Bogdan Marişca şi Sebi Itu pentru aniversarea a 15 ani de activitate în aceeaşi formulă de echipaj, Bogdan Militaru pentru activitatea depusă în cadrul FRAS.

În fine, Mihai Marinescu a primit un premiu special pentru performanţele sale din Formula 2.

Mai multe