O nouă zi tristă! Victor Mihalachi şi Liviu Dumitrescu, campioni mondiali la canoe 2, au terminat finala olimpică abia pe locul 7

9 august 2012 15:07   Alte sporturi
Ultima actualizare:

Cei doi canoişti au încercat să explice această clasare surprinzătoare.

Născut în Moldova, Mihalachi a spus că el şi colegul său n-au fost "în apele lor" pe canalul de la Eton:

"A fost foarte greu, ca la oricare altă cursă din finală. Am dat tot, dar a fost o cursă dezastruoasă. Vântul a bătut la fel pentru toţi.

Asta nu mai e o scuză. Noi ne-am fi dorit un alt culoar şi nu am reuşit să-l prindem pentru finală. Am vrut să tragem pe şapte, dar l-am prins pe primul", a declarat Victor Mihalachi.

Mihalachi şi Dumitrescu sunt de părere că sistemul de pregătire trebuie schimbat.

"La Europene, nu ne-am simţit în formă, dar probabil adversarii au fost într-o formă mai proastă decât noi.

Dacă am gândi nemţeşte am câştiga ca nemţii. Aşa gândim ca foştii sovietici şi ăsta e rezultatul.

Până şi foştii sovietici şi-au schimbat strategia de antrenament".

Şi Mihalachi a sugerat că trebuie schimbat ceva în modalitatea de pregătire, să se renunţe la sistemul centralizat.

"Ceilalţi se pregătesc diferit, nu centralizat. Pregătirea centralizată apare înaintea unui concurs important şi au două selecţii pe an.

Să se gândească la alt sistem, orice altceva care să îmbunătăţească lucrurile. Nu îi acuzăm pe antrenori de nimic.

Toţi ne dorim un rezultat mai bun. Dar se vede după cum fac străinii. La ei merge chestia asta, de ce nu ar merge şi la noi?".

Blestemul culoarului 1

Echipajul nostru a tras pe culoarul 1 în finală, cel pe care nu s-a cucerit nici măcar o medalie la actuala ediţie a JO.

Pe acelaşi culoar au tras, la 2 rame, Susanu şi Andrunache, care au terminat pe 5, precum şi echipajul masculin de kayac 4, care a încheiat finala pe 8.

Culoarele se alocă echipajelor în funcţie de timpii realizaţi în serii sau în semifinale, culoarul 1 revenind celui mai slab competitor.

Dezavantajul culoarului 1 e simplu: este singurul pe care bate vântul tare, celelalte fiind apărate de dealul care străjuieşte traseul.

Mai multe