Roger Federer este un geniu și în afaceri: cum a câștigat 500 de milioane de dolari
În momentul în care elvețianul Roger Federer a renunțat la contractul care părea a fi pe viață cu cei de la Nike, toată lumea a fost șocată. De fapt, el a câștigat o ”căruță” de bani în urma acestui gest.
În 2018, Federer anunța că renunță la contractul de lungă durată cu Nike, prin care primea 10 milioane de dolari pe an. Conform lui Joe Pompliano, fondatorul Huddle Up, o platformă media despre afacerile şi banii din spatele sportului, elvețianul a făcut atunci o mișcare de maestru: a renunțat la un contract de 100 de milioane de dolari pentru două în valoare totală de 600 de milioane de dolari. Conform specialistului financiar, Federer a renunţat la un contract de sponsorizare în valoare de 10 milioane de dolari pe an de la gigantul sportiv Nike, pentru a câştiga peste 600 de milioane de dolari din înţelegeri cu mărcile mai puţin cunoscute Uniqlo şi On Running. Primul brand, care îi asigură doar echipamentul, nu și încălțămintea, i-a dat un contract de 300 de milioane de dolari pe zece ani, de trei ori mai mult decât el ar fi primit anual de la Nike. În plus, contractul continuă și după retragerea tenismenului. Cum un campion de talia elvețianului scoate bani și din piatra seacă, nu a lipsit mult și a primit o ofertă și din partea unei firme de încălțăminte. Elveţienii de la On Running i-au făcut o ofertă de nerefuzat: nu un contract, ci acțiuni. Fostul lider mondial deține acum 3% din firmă, ceea ce, judecând la actuala valoare de piață a brandului, care e de 10 miliarde de dolari, înseamnă 300 de milioane de dolari! Cu astfel de afaceri, nici nu e de mirare că Federer (40 de ani) este unul dintre cei șase sportivi aflați în activitate care au câștigat în carieră pentru un miliard de dolari.