Lăcomia lui MM, pagubă de 250.000 de euro

1 octombrie 2013 16:18   Fotbal intern
Ultima actualizare:

Steaua e cea mai populară echipă din România, însă a încercat să-şi abuzeze suporterii, folosindu-se de acest statut privilegiat. Imediat după ce s-au anunţat preţurile biletelor pentru partidele de pe teren propriu ale roş-albaştrilor în grupele Ligii Campionilor, fanii au protestat, insistând că mulţi nu-şi vor permite să meargă la „Arena Naţională" pentru a susţine trupa lui Reghecampf în confruntările cu Chelsea, Basel şi Schalke.

Vocea fanilor a fost ignorată de oficialii din Ghencea, care, probabil, au calculat preţurile tichetelor în funcţie de salariile pe care le încasează ei la club şi nu în funcţie de puterea de cumpărare a românului. Dacă suporterii n-au fost băgaţi în seamă, atunci şi ei au ales să stea acasă, în loc să îndure ploaia şi frigul pe sume exorbitante.În încercarea de a stârni interesul suporterilor, conducătorii din Ghencea s-au tot lăudat că tichetele se vând ca pâinea caldă online.

Abia când biletele au fost puse în vânzare şi la casele „Arenei Naţionale" au apărut primele semne că, de fapt, realitatea e alta. Totuşi, din dorinţa de a nu strica şi mai mult piaţa, Steaua a recunoscut abia pe ultima sută de metri că vânzările au fost mult sub aşteptări.Luni, după partida Petrolul - CFR Cluj, aproape de miezul nopţii, Mihai Stoica a intervenit telefonic la Digi Sport şi a admis că la partida cu Chelsea vor fi multe locuri goale pe stadion.

„Ne aşteptăm la vreo 35.000 - 40.000 de spectatori. Culmea e că s-au epuizat biletele mai scumpe, în timp ce la peluze şi sectoarele ieftine încă există destule la vânzare", a spus Meme. Un bilet la peluze sau la „sectoarele ieftine", în viziunea lui Stoica, a costat între 90 de lei şi 150 de lei! Dacă facem o medie, asta înseamnă o pagubă de peste 250.000 de euro pentru Steaua.

Există şi o explicaţie pentru faptul că s-au epuizat biletele pentru sectoarele mai scumpe. A devenit o tradiţie că la meciurile importante de pe „Arena Naţională" să meargă foarte mulţi oameni cu bani, care nu sunt neapărat fani ai fotbalului. Ei vor să se afişeze la un eveniment important pentru a se lăuda, ulterior, cu asta pe Facebook şi pe alte reţele de socializare. De aceea, „Arena Naţională" a dobândit un nume haios, „Mall Arena", aluzie la cei care vizitează stadionul pentru a le spune prietenilor că „am fost şi eu acolo", nu neapărat pentru a vedea partida.

Va fi şi mai rău cu Basel şi Schalke?

Dacă Steaua n-a avut parte de un stadion „sold-out" cu Chelsea, care e cea mai atractivă echipă din grupa ei, e posibil ca partidele cu Basel (22 octombrie) şi cu Schalke (26 noiembrie) să se desfăşoare într-o atmosferă dezolantă. În primul rând, aceste cluburi n-au renumele formaţiei pregătite de Mourinho şi, în plus, sunt şanse ca până la aceste confruntări, Steaua să fie deja ieşită din cărţile calificării în optimile Ligii Campionilor, ceea ce ar diminua interesul suporterilor pentru aceste meciuri.

Monedele se duc la Fundaţia Mihai Neşu

Partida Steaua - Chelsea a însemnat şi startul campaniei „Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor". Practic, la intrarea din faţa sectoarelor VIP a fost amplasat un dispozitiv care a colectat monedele ce de obicei erau aruncate de fani înainte de a pătrunde în arenă, accesul în stadion cu astfel de obiecte fiind interzis. Toţi banii vor fi direcţionaţi către Fundaţia Mihai Neşu, iar planul se va derula şi la celelalte meciuri de acasă ale Stelei din Liga Campionilor, cu Basel şi Schalke.

Mai multe