Cum a reuşit Kate Middleton să falimenteze o casă de modă
Anul 2010 a intrat în istorie odată cu ceremonia de logodnă a Prinţului William cu Kate Middleton. Toată lumea a fost atentă la ce a ales Ducesa să poarte la marele eveniment. Se pare că efectul Ducesei de Cambridge nu este mereu pozitiv.
Ţinuta purtată la ceremonie a devenit celebră, albastrul rochiei asortându-se perfect cu safirul inelului. Cu toate că ea putea aduce un succes imens casei de modă de unde a achiziţionat-o, dimpotrivă, rochia de logodnă a dus la falimentul ei.
Daniella Helayel, cea care deţinea casa de modă Issa, brandul rochiei, la momentul respectiv, a mărturisit în cadrul unui interviu pentru revista „People Royals” că „efectul Kate” nu a fost deloc unul pozitiv. Se pare că ei nu ştiau ce rochie urma să poarte Ducesa, iar când au aflat a fost prea târziu. După ce Kate şi-a făcut apariţia în rochia lor, comenzile au început să vină una peste alta. Şi asta nu ar fi fost un lucru rău dacă erau pregătiţi pentru o astfel de cerere, doar că ei nu erau.
Potrivit declaraţiei lui Helayel, Issa avea probleme financiare în 2008 şi 2009, chiar dacă o mulţime de celebrităţi, ca Elizabeth Hurley sau Madona, îi purtau creaţiile. Aşadar, în momentul în care s-au înregistrat foarte multe comenzi, compania nu a putut face faţă. „Nu aveam banii necesari finanţării acestei producţii. Banca a refuzat să-mi acorde un credit, iar facturile de la fabrică trebuiau plătite. Aveam nevoie de un investitor”, a explicat proprietara casei de modă.
La un moment dat, aceasta a găsit un investitor, Camila Al-Fayed, sora vitregă a lui Dodi Al-Fayed, cel care avea o relaţie cu Prinţesa Diana, ei fiind implicaţi în accidentul mortal din august 1997. Această decizie nefiind tocmai benefică pentru viitorul companiei, aşa cum s-a văzut ulterior. Tatăl Camilei a criticat vehement familia regală din cauza accidentului, iar acest lucru a influenţat şi viitorul brandului, Kate alegând să poarte din ce în ce mai rar ţinute Issa.