Corina şi Connect-R nu mai ling îngheţata la tv
Decizie usturătoare pentru doi artişti de top din România. Cinci spoturi publicitare la îngheţata pe care o promovează Corina şi Connect-R au fost retrase de la tv, după ce Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis folosirea celebrităţilor în publicitatea pentru alimente adresată minorilor.
Câştigă zeci de mii de euro din concerte, însă contractele de publicitate le rotunjesc averile artiştilor noştri. Doi dintre cei mai în vogă cântăreţi, Corina şi Connect-R, au fost plătiţi regeşte de către firma Corso pentru a face reclamă la îngheţata lor.
În perioada iunie 2014 - mai 2015, au fost difuzate la tv cinci variante de spoturi ale brandului respectiv. Versurile cântate languros de Corina, “Are inima neagră de ciocolată/N-a cucerit-o până acum niciodată”, dar şi imaginile cu cei trei copilaşi care năvălesc pe o ladă frigorifică plină cu îngheţată, nu au fost, însă, pe placul Consiliul Naţional al Audiovizualului care a spus “Stop”! Astfel, în şedinţa de joi, şase dintre membrii CNA, Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Laura Georgescu, Radu Herjeu şi Dorin Rusu, au decis interzicerea acestei reclame, pentru că încalcă legislaţia audiovizualului.
Ei spun că s-a încălcat articolul 120, alineatul 3, potrivit căruia: “În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor”. După Corina şi Connect-R, alţi doi artişti riscă să nu mai apară mâncând la televizor, şi anume Cabral şi Puya, care fac reclamă la chipsurile “Lays”.
Se ia în discuţie interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la alimente
Se anunţă reguli noi şi în ceea ce priveşte reclamele la alimente, în care personajele sunt interpretate de copii. Mai exact, CNA ar putea să ia în discuţie, în următoarea perioadă, interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produse alimentare, care sunt difuzate la televiziune şi radio. O astfel de propunere a fost făcută, joi, de membrul CNA Valentin Jucan. El a mai precizat că, pe acest subiect, Consiliul ar putea să discute inclusiv cu conducerea Spitalului pentru Copii „Grigore Alexandrescu”, respectiv cu prof. Dan Mircea Enescu.
Jucan a spus că o astfel de măsură este necesară, ţinând cont de „situaţia precară a învăţământului, şi aici mă refer la educaţia familială, care ţine de ce consumă copiii, care este alimentaţia, dar şi situaţiile pe care le avem aici, la CNA”. Dacă se va lua o decizie în acest sens, multe reclame în care apar copii, cum ar fi cele la biscuiţii „Oreo” sau la caşcavalul „Hochland”, ar putea dispărea de pe tv.