FOTO EXCLUSIV Am vizitat fabrica în care îşi fac haine Delia, Giulia şi Codin Maticiuc

6 iulie 2019 21:43   Vedete românești
Ultima actualizare:

Delia, Codin Maticiuc, Flick, Giulia, Mihai Bendeac, Lidia Buble, Florin Chilian, Speak şi mulţi, mulţi alţii au tricouri special făcute pentru fani. Pe ele sunt imprimate versuri din melodiile lor, expresii ajunse celebre, numele trupei sau imagini reprezentative. Se vând ca pâinea caldă atât la concerte, cât şi online. Toate se produc aici, la „fabrica de tricouri a vedetelor”.

Ideea unei astfel de afaceri i-a venit lui Mircea Nuţu, un tânăr de 29 de ani din Bucureşti.  „Mi-am dat seama că în România zona aceasta pentru persoane publice nu e acoperită. Dacă în străinătate artiştii de renume au tot felul de produse personalizate pentru fani, la noi nu exista, pentru că nici un artist nu are putere financiară să susţină un astfel de business. Ar fi nevoie de chirii, depozite, angajaţi, stoc de produse şi un mare consum de energie. Nu au nici timp, nici resurse, ei fac muzică, nu tricouri. Astfel, în 2015 am preluat, alături de Codin Maticiuc, firma Tshirt Factory, care a pornit iniţial ca studio de grafică. Apoi ne-am asociat cu vedetele. După Codin Maticiuc, care are 26 de modele de tricouri la vânzare, ni s-a alăturat Flick, care vinde acum 23 de modele”, explică Mircea Nuţu. 

Tricourile au preţuri cuprinse între 69 şi 90 de lei, iar mesajele de pe ele sunt reprezentative pentru artist. „Le alegem împreună. Artistul ne furnizează conţinutul, stabilim detaliile, apoi noi ne ocupăm de grafică”, spune omul de afaceri. 

Însă nu doar tricouri poţi cumpăra de la vedetele preferate. Tot aici, la „fabrică”, se fac agende, pixuri, căni, ghiozdane şi gentuţe din material textil, şepci, fulare sau hanorace. Preţurile pornesc de la 10 lei pentru un pix şi ajung la 200 de lei pentru un hanorac. Se pot cumpăra atât de pe site, cu livrarea la domiciliu în maximum 48 de ore, cât şi de la concerte.

Unele vedete au acest magazin virtual pe site-ul propriu. Tot Mircea Nuţu se ocupă de el. „Sunt persoane publice care au puterea să vândă independent de noi, astfel, soluţia a fost să le facem site propriu. Delia este un astfel de exemplu. Practic, avem două tipuri de colaborări: cu vedete care îşi găzduiesc magazinul pe platforma noastră, 25 la număr, şi vedete care au magazin pe site-ul propriu. Dar toate comenzile se varsă în acelaşi coş, ajung la noi”, mai spune Mircea Nuţu.

În prezent, cei mai bine vânduţi artişti sunt puştii de la 5Gang, consideraţi un adevărat fenomen în rândul adolescenţilor. „Au avut vânzări record în doar o lună de la lansare. După ei, ca vânzări, urmează Delia, apoi Codin Maticiuc. Acesta din urmă, spre exemplu, vinde 3.000 de produse pe lună”, aflăm de la tânărul antreprenor.

Veniturile acestea nu ajung în totalitate la artist. Nici pe departe. Sunt multe costuri de producţie, distribuţie, taxe, astfel încât în buzunarul artistului intră mai puţin de 20% din vânzări. „Pe ei, acest venit îi interesează mai puţin. Aceste produse sunt doar un instrument pentru a-şi fideliza fanii, ei vor ca fanii să fie mulţumiţi şi de aceea sunt foarte atenţi, se implică personal, dacă au văzut un comentariu negativ se alarmează, discută despre fiecare caz în parte... sunt foarte implicaţi. Pe de altă parte, multe tricouri se vând la concerte şi evenimente. Fanii ştiu că artistul se bucură dacă îi vede purtând-i brandul şi de aceea le cumpără şi le poartă în timpul spectacolului. Delia, spre exemplu, vinde sute de tricouri la un concert. Dar nu o interesează partea financiară, ci emoţională”, mai spune Mircea Nuţu, care a ajuns, în timp, prieten bun cu toate vedetele cu care colaborează.

Mai multe